Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubice nejsou pro Leo Express zajímavé, zastavovat se nebude

03.05.2013
Pardubice nejsou pro Leo Express zajímavé, zastavovat se nebude

Autor: Leo Express

Popisek: Leo Express, ilustrační foto

Vlaky soukromého dopravce Leo Express nejspíš přestanou od příštího jízdního řádu stavět v Pardubicích, první zastávka na cestě z Prahy tak bude až v Olomouci. Ale pak už rychlovlak bude zastavovat v téměř každé vsi. Včetně bezejmenných Dětmarovic u Karviné s pouhými čtyřmi tisíci obyvatel!

Vtip? Nikoliv, zcela vážně míněný nápad majitele železniční společnosti Leoše Novotného. Ten se totiž chce věnovat byznysu zejména na moravské části trati, kde je podle něj menší konkurence dopravců a nižší nabídka spojů.

„Dopravní obslužnost Pardubic a jejich okolí je podle našeho názoru více než dostatečně zajišťována konkurenčními dopravci. Místo zastávky v Pardubicích plánujeme zajíždění do padesátitisícového Přerova, který rychlovlaky doposud objíždějí,“ řekla novinářům mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová.

Naší zprávě včera doslova nevěřili studenti zdejší univerzity, které jsme oslovili na pardubickém nádraží. Dojíždějí totiž právě z Moravy a nyní si v Pardubicích mohou vybrat díky poloze na hlavním koridoru z cenových nabídek hned tří konkurenčních železničních dopravců – vedle Leo Expressu také RegioJetu a Českých drah. Nějaký rychlík tu oběma směry jezdí ve špičce prakticky každých dvacet minut.

Zastávka v Dětmarovicích u Karviné 

Pardubice jsou nejen krajskou metropolí, spádová oblast zdejšího železničního uzlu má bezmála půl milionu obyvatel. Místo toho ale Leo Express už začal stavět například v Dětmarovicích u Karviné, které mají pouhé čtyři tisíce obyvatel, zajíždí také do Karviné a od prosince bude vedle Přerova stavět rovněž ve Studénce, kde dnes nezastavuje ani řada obyčejných rychlíků Českých drah.

Jak uvedla mluvčí Hofmanová, společnost chce oslovit potenciální zákazníky novými vlaky a komfortem, který zatím nemohou využívat. „Přerov je padesátitisícové město s velkou spádovou oblastí, na trase Ostrava - Přerov jsou navíc ještě monopolisticky vysoké ceny,“ uvedla. Tím tak poukázala především na přerovské specifikum úvraťové jízdy při zajížďce rychlovlaků z Prahy do Ostravy, které Leo Express dokáže jako jediný dopravce využít bez časové ztráty. „Jako jediní dokážeme zastavit velmi efektivně díky jednotce, která nemusí přepřahat lokomotivy. Kdyby tento manévr chtěla udělat konkurence, tak přepřaháním lokomotiv ztratí 20 minut. U nás strojvedoucí jednoduše přejde na druhou stranu jednotky a celkové prodloužení jízdní doby je pouhých šest minut,“ dodala.

Dojde tak ke zdržení pouhé dvě minuty proti běžné zastávce. Čtyři minuty pak vlak ušetří právě projížděním Pardubic. 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace