Pardubice nejsou pro Leo Express zajímavé, zastavovat se nebude
03.05.2013
Foto: Leo Express
Popisek: Leo Express, ilustrační foto
Vlaky soukromého dopravce Leo Express nejspíš přestanou od příštího jízdního řádu stavět v Pardubicích, první zastávka na cestě z Prahy tak bude až v Olomouci. Ale pak už rychlovlak bude zastavovat v téměř každé vsi. Včetně bezejmenných Dětmarovic u Karviné s pouhými čtyřmi tisíci obyvatel!
Vtip? Nikoliv, zcela vážně míněný nápad majitele železniční společnosti Leoše Novotného. Ten se totiž chce věnovat byznysu zejména na moravské části trati, kde je podle něj menší konkurence dopravců a nižší nabídka spojů.
„Dopravní obslužnost Pardubic a jejich okolí je podle našeho názoru více než dostatečně zajišťována konkurenčními dopravci. Místo zastávky v Pardubicích plánujeme zajíždění do padesátitisícového Přerova, který rychlovlaky doposud objíždějí,“ řekla novinářům mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová.
Naší zprávě včera doslova nevěřili studenti zdejší univerzity, které jsme oslovili na pardubickém nádraží. Dojíždějí totiž právě z Moravy a nyní si v Pardubicích mohou vybrat díky poloze na hlavním koridoru z cenových nabídek hned tří konkurenčních železničních dopravců – vedle Leo Expressu také RegioJetu a Českých drah. Nějaký rychlík tu oběma směry jezdí ve špičce prakticky každých dvacet minut.
Zastávka v Dětmarovicích u Karviné
Pardubice jsou nejen krajskou metropolí, spádová oblast zdejšího železničního uzlu má bezmála půl milionu obyvatel. Místo toho ale Leo Express už začal stavět například v Dětmarovicích u Karviné, které mají pouhé čtyři tisíce obyvatel, zajíždí také do Karviné a od prosince bude vedle Přerova stavět rovněž ve Studénce, kde dnes nezastavuje ani řada obyčejných rychlíků Českých drah.
Jak uvedla mluvčí Hofmanová, společnost chce oslovit potenciální zákazníky novými vlaky a komfortem, který zatím nemohou využívat. „Přerov je padesátitisícové město s velkou spádovou oblastí, na trase Ostrava - Přerov jsou navíc ještě monopolisticky vysoké ceny,“ uvedla. Tím tak poukázala především na přerovské specifikum úvraťové jízdy při zajížďce rychlovlaků z Prahy do Ostravy, které Leo Express dokáže jako jediný dopravce využít bez časové ztráty. „Jako jediní dokážeme zastavit velmi efektivně díky jednotce, která nemusí přepřahat lokomotivy. Kdyby tento manévr chtěla udělat konkurence, tak přepřaháním lokomotiv ztratí 20 minut. U nás strojvedoucí jednoduše přejde na druhou stranu jednotky a celkové prodloužení jízdní doby je pouhých šest minut,“ dodala.
Dojde tak ke zdržení pouhé dvě minuty proti běžné zastávce. Čtyři minuty pak vlak ušetří právě projížděním Pardubic.