Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubice nejsou pro Leo Express zajímavé, zastavovat se nebude

03.05.2013
Pardubice nejsou pro Leo Express zajímavé, zastavovat se nebude

Foto: Leo Express

Popisek: Leo Express, ilustrační foto

Vlaky soukromého dopravce Leo Express nejspíš přestanou od příštího jízdního řádu stavět v Pardubicích, první zastávka na cestě z Prahy tak bude až v Olomouci. Ale pak už rychlovlak bude zastavovat v téměř každé vsi. Včetně bezejmenných Dětmarovic u Karviné s pouhými čtyřmi tisíci obyvatel!

Vtip? Nikoliv, zcela vážně míněný nápad majitele železniční společnosti Leoše Novotného. Ten se totiž chce věnovat byznysu zejména na moravské části trati, kde je podle něj menší konkurence dopravců a nižší nabídka spojů.

„Dopravní obslužnost Pardubic a jejich okolí je podle našeho názoru více než dostatečně zajišťována konkurenčními dopravci. Místo zastávky v Pardubicích plánujeme zajíždění do padesátitisícového Přerova, který rychlovlaky doposud objíždějí,“ řekla novinářům mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová.

Naší zprávě včera doslova nevěřili studenti zdejší univerzity, které jsme oslovili na pardubickém nádraží. Dojíždějí totiž právě z Moravy a nyní si v Pardubicích mohou vybrat díky poloze na hlavním koridoru z cenových nabídek hned tří konkurenčních železničních dopravců – vedle Leo Expressu také RegioJetu a Českých drah. Nějaký rychlík tu oběma směry jezdí ve špičce prakticky každých dvacet minut.

Zastávka v Dětmarovicích u Karviné 

Pardubice jsou nejen krajskou metropolí, spádová oblast zdejšího železničního uzlu má bezmála půl milionu obyvatel. Místo toho ale Leo Express už začal stavět například v Dětmarovicích u Karviné, které mají pouhé čtyři tisíce obyvatel, zajíždí také do Karviné a od prosince bude vedle Přerova stavět rovněž ve Studénce, kde dnes nezastavuje ani řada obyčejných rychlíků Českých drah.

Jak uvedla mluvčí Hofmanová, společnost chce oslovit potenciální zákazníky novými vlaky a komfortem, který zatím nemohou využívat. „Přerov je padesátitisícové město s velkou spádovou oblastí, na trase Ostrava - Přerov jsou navíc ještě monopolisticky vysoké ceny,“ uvedla. Tím tak poukázala především na přerovské specifikum úvraťové jízdy při zajížďce rychlovlaků z Prahy do Ostravy, které Leo Express dokáže jako jediný dopravce využít bez časové ztráty. „Jako jediní dokážeme zastavit velmi efektivně díky jednotce, která nemusí přepřahat lokomotivy. Kdyby tento manévr chtěla udělat konkurence, tak přepřaháním lokomotiv ztratí 20 minut. U nás strojvedoucí jednoduše přejde na druhou stranu jednotky a celkové prodloužení jízdní doby je pouhých šest minut,“ dodala.

Dojde tak ke zdržení pouhé dvě minuty proti běžné zastávce. Čtyři minuty pak vlak ušetří právě projížděním Pardubic.