Pardubický kraj je atraktivní pro rodiny s dětmi a ideální pro cyklisty i in-line. Chce nalákat více turistů, třeba i na vojenskou historii
14.06.2015
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Pardubický kraj je ideální pro cyklisty
Turistický cíl, atraktivní především pro rodiny s dětmi, tak popisuje Pardubický kraj nová strategie cestovního ruchu pro období 2016 až 2020. Představena byla na tematické konferenci společně s podrobnou koncepcí rozvoje cyklo a in-line turistiky. Ta potvrzuje rozvíjející se potenciál kraje jako regionu, zaslíbeného cyklistům.
„Strategickým cílem je celkové zvýšení návštěvnosti kraje, prodloužení délky pobytů a zvýšení počtu opakování návštěv destinace, počtu přenocování a také kvality infrastruktury a služeb v cestovním ruchu,“ informoval krajský radní René Živný, který má cestovní ruch ve své gesci.
Destinace nejen pro rodiny
„Celá strategie vychází z podrobné analýzy cestovního ruchu v kraji. Stanovuje tři hlavní priority rozvoje. Je to zkvalitnění nabídky cestovního ruchu, dále tvorba marketingových produktů témat včetně budování značky, efektivní propagace a prezentace regionu a v neposlední řadě organizace a rozvoj efektivního systému řízení cestovního ruchu destinace a rozvoj lidských zdrojů,“ sdělil René Živný s tím, že analýza potvrdila, že fungující hierarchie řízení cestovního ruchu je silnou stránkou kraje.
Preferovanou skupinou jsou rodiny s dětmi z jiných krajů České republiky i z Pardubického kraje. Narůstá počet aktivních seniorů se zájmem o cestování, a tím se z nich stává jedna z nejvýznamnějších cílových skupin regionu. Ze zahraničních jsou to turisté především z Polska, Slovenska, Německa a Ruska, hlavně organizované skupiny.
Značka Východní Čechy bude pokračovat
Koncepce stanovila i marketingová témata pro další období, která jsou v souladu s tématy agentury CzechTourism i náměty odborné veřejnosti. „Patří mezi ně krajina ušlechtilých tradic, vojenská historie, významné osobnosti kraje, aktivní dovolená pro všechny, odpočinek v krajině klidu, kongresová a korporátní turistika a cesty poznání za kulturou, architekturou a malebnými městy,“ uvedla ředitelka Destinační společnosti Východní Čechy Alena Horáková.
Analýza také potvrdila, že destinační společnost má nadále pro komunikaci s návštěvníky používat značku Východní Čechy. Nové je ale její motto: „Východní Čechy – blíž, než si myslíte“.
Zelená pro cyklostezky i singltreky
Kraj v červnu 2015 završil také zpracování Koncepce rozvoje cyklo a in-line turistiky v Pardubickém kraji. „Koncepce zpřesňuje vedení sedmi dálkových cyklotras, navrhuje nových 162 cyklostezek v délce 518 kilometrů a z toho polovinu vhodnou pro in-line bruslení, dále vytipovává nové bike resorty. Jsem přesvědčen, že vizí to začíná a povedenými díly a spokojenými lidmi pokračuje. Mezi tím je samozřejmě spousta úsilí,“ seznámil s obsahem koncepce radní René Živný. „Doufám, že k prosazení cílů nám pomůže zájem obcí a regionů o cyklostezky i trendové bike parky,“ doplnil René Živný.
Cyklokoncepce potvrzuje, že Pardubický kraj patří v rámci republiky k jedničkám v bike resortech a in-line bruslení. Důraz klade na budování dálkových cyklotras a na bezpečnost cyklistů při cestách do školy, do práce a za sportem.
Cyklokoncepce navrhuje systémová řešení
„Krajská cyklokoncepce řeší ve své implementační části také systémové záležitosti. Například jak by mohla probíhat údržba infrastruktury a značení, kompetence v oblasti investic, provozu, údržby a marketingu, zřízení grantu a pozice cyklokoordinátora. Zavedení nových přístupů nebude jednoduché a bude podléhat mnoha schvalovacím úrovním. Ale už jen to, že jsou tyto oblasti pojmenovány, je výborným krokem,“ vyzdvihl přínos koncepce Pavel Kalivoda, vedoucí odboru rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu.
Oba koncepční dokumenty vznikly v rámci projektu Zlepšení kvality řízení a tvorba zásadních dokumentů v oblasti cestovního ruchu v Pardubickém kraji, jehož celkové náklady byly téměř 2,2 milionu korun, z nichž 85 procent uhradila dotace z evropských fondů. Strategii cestovního ruchu Pardubického kraje zpracovala firma Avedon, s. r. o., koncepci cyklo a in-line turistiky v Pardubickém kraji pak firma OHGS, s. r. o. V současné době probíhá proces posuzování vlivů koncepcí na životní prostředí (SEA). Rada Pardubického kraje vzala oba strategické dokumenty na vědomí a v prosinci je ještě bude schvalovat zastupitelstvo.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Lucie Bartoš