Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Téměř 120 milionů vyřeší silnici k Metransu v České Třebové. Už to potvrdil hejtman Netolický

18.04.2015
Téměř 120 milionů vyřeší silnici k Metransu v České Třebové. Už to potvrdil hejtman Netolický

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Současný stav úseku silnice III/35847 pod třemi mosty v České Třebové

Pardubickému kraji se zřejmě podaří s Ministerstvem dopravy dojednat prostředky ve výši více než 50 milionů korun na pokrytí rekonstrukce celého úseku silnice III/35847 pod třemi mosty v České Třebové od křižovatky se silnicí I/14 až po napojení na rozrůstající se průmyslovou zónu a terminál společnosti Metrans.

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický také v minulém týdnu potvrdil, že kraj bude z evropských fondů čerpat 66 milionů korun na modernizaci zmíněné komunikace III. třídy na úseku Česká Třebová – Semanín.

Investice zachránila práci ve významném železničním uzlu

„Již při otevření terminálu v roce 2013 jsem upozornil na nezbytnost řešení dopravního napojení na komunikace vyšších tříd. Investice společnosti Metrans za účasti evropských fondů zachránila zaměstnanost v jednom z nejvýznamnějších železničních uzlů,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Dále první muž kraje ale podotkl: Na druhé straně je potřeba výrazně přizpůsobit dopravní infrastrukturu, která nebyla konstruována na stávající zatížení. Proto jsme jako Pardubický kraj zařadili část úseku mezi žádosti o prostředky z Regionálního operačního programu, přičemž zbývalo vyřešit úsek pod třemi mosty pod železničním uzlem."

Dopis od ministra je záruka

„Dopisem ministra Ťoka máme záruku, že se podaří získat prostředky i na zbylou část komunikace, která se jevila jako mimořádně složitá kvůli komplikovaným vlastnickým vztahům. Stavba bude velmi náročná, jelikož bude vyžadovat přeložení koryta Semanínského potoka do prostoru vozovky, která bude položena o 60 centimetrů níže, než je současný stav. Budou se tak moci vyhnout dvě proti sobě jedoucí nákladní vozidla, což při současném stavu mostních objektů není možné,“ dodal Martin Netolický.

Ten také připomněl, že v souvislosti se stavbou se uskutečnilo několik jednání se zástupci Správy železniční a dopravní cesty, Lesů České republiky, ale také města Česká Třebová. Modernizace a rozšíření silnice se sestává ze tří vzájemně propojených staveb.

Pod Správu železniční a dopravní cesty spadá úprava základové části železničních podjezdů, pod kterými zmíněná komunikace vede, Lesy České republiky zabezpečují úpravu přeložky potoka a Správa a údržba silnic Pardubického kraje pak samotnou modernizaci vozovky.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace