Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubický kraj si může sáhnout na 280 milionů na opravy vozovek a mostů. Svolal podnikatele, věc má totiž háček

13.04.2015
Pardubický kraj si může sáhnout na 280 milionů na opravy vozovek a mostů. Svolal podnikatele, věc má totiž háček

Autor: Lucie Bartoš

Popisek: Na opravy silnic půjdou miliony korun

Krajská hospodářská komora Pardubického kraje ve spolupráci s náměstkem hejtmana Pardubického kraje Jaromírem Duškem svolala podnikatele v oblasti dopravy. Cíl byl jediný – výzva stavebním firmám, aby kraji aktivní účastí pomohly k rychlé a kvalitní realizaci připravených staveb. Jakékoliv komplikace a zdržení v přípravě nebo při realizaci staveb by znamenaly vyřazení stavby ze zásobníku projektů a riziko, že se peníze budou muset vrátit.

Má to háček, podnikatelé musí být rychlí

Do Pardubického kraje by ještě letos mělo z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury přijít na 280 milionů korun, kraj k tomu přidá dalších dvacet až čtyřicet milionů korun. Všechny tyto finanční prostředky budou investovány do oprav živičných krytů a mostů na silnicích II. a III. třídy.

Má to však i jeden háček, peníze musí být vyčerpány ještě v letošním roce. „Je to po delší době, kdy můžeme ve větším měřítku investovat do krajských silnic. Je to příležitost stabilní práce pro firmy z regionu. Nemůžeme si dovolit vracet nevyčerpané prostředky, které nám stát nabízí,“ prohlásil Jaromír Dušek, náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu, s tím že podobné peníze by kraj mohl v případě úspěšné realizace letošních projektů získat i v roce 2016.

Přípravou výběrových řízení a další náležitostí je pověřena příspěvková organizace kraje Správa a údržba silnic Pardubického kraje.

S Bruselem se teprve jedná, ale my už máme v zásobě další projekty

Kromě státních dotací stále ještě dobíhají projekty, financované z evropských zdrojů, jedná se o projekty v celkové částce kolem 730 milionů korun. „Připravujeme už také projekty do dalšího plánovacího období, byť o operačních programech Česká republika s Bruselem ještě jedná. Máme ale příslib, že první projekty budeme moci podávat už letos,“ dodal Jaromír Dušek. Pardubický kraj má už některé projekty připraveny, na část z nich už jsou vydána i stavební povolení. S jejich realizací by se mohlo teoreticky začít už v příštím roce.

Na jednání však Krajská hospodářská komora i Pardubický kraj narazily i na problém současné zdlouhavé legislativy výběrových řízení. „Krajská hospodářská komora se angažuje v tom, že dává podněty kraji, jak vypisovat výběrová řízení tak, aby dosáhl rychlé a kvalitní realizace investiční akce a také aby vše bylo podle zákona bez dalších prodlení. Je to určité vodítko i pro další zakázky v budoucnu,“ dodal předseda představenstva Krajské hospodářské komory Pardubického kraje Jiří Doležal.

Právě o legislativě a pravidlech veřejných zakázek nakonec podnikatelé diskutovali nejvíc. Zájem firem z regionu na realizaci zakázek v Pardubickém kraji je, kapacity i technologie mají. Jediné kritérium cena je však podle nich nedostačující. „Naší snahou je riziko nevyčerpání dotací co nejvíc snížit. Máme zájem, abychom zbytečně výběrová řízení neprotahovali, a právě tady je spolupráce s firmami klíčová,“ uzavřel ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace