Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Na Pardubicku roste zájem o Montessori pedagogiku na základních školách, hejtman se s ní seznámil osobně

07.07.2014
Na Pardubicku roste zájem o Montessori pedagogiku na základních školách, hejtman se s ní seznámil osobně

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Netolický

Alternativní výuky s využitím Montessori pedagogiky by se měli od 1. září 2014 dočkat rodiče a jejich děti také na soukromé Základní škole Na Rovině v České Třebové. V tuto chvíli má zájem o tuto výuku deset rodin, výhledově chce škola pojmout až 35 žáků. Nově vznikající vzdělávací zařízení v nádherném prostředí u areálu Peklák v okrajové části města dnes navštívil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Šéf kraje využil příležitosti pro setkání s budoucími provozovateli, neboť chvíli předtím v rámci pátečních inspekčních cest zavítal na místní základní a praktickou školu.

„Chtěl jsem se s nově vznikajícím projektem seznámit osobně, neboť ve vedení města vzbuzuje emoce. Vnímám, že je mezi rodiči o Montessori pedagogiku zájem, a že tento způsob učení dobře funguje například již v Lázních Bohdaneč. Projekt mě velmi zaujal svým alternativním přístupem ke vzdělávání, kde se každému dítěti věnuje učitel individuálně s využitím moderních výukových metod. Ty jsou založeny na spontánním učení, děti zde mohou rozvíjet své poznání prostřednictvím zapojení všech smyslů,“ vysvětlil hejtman Martin Netolický a pokračoval: „Oceňuji také projektové vedení výuky, které je klíčem k učení dětí v souvislostech.“

Hejtman nevidí ve škole konkurenci, ale rozšíření možností vzdělávání    

Přestože se jedná o základní školu, nelze podle hejtmana toto nově vznikající vzdělávací zařízení vnímat jako konkurenci ke standardním základním školám. Netolický chápe i jisté obavy města z možného odlivu žáků ze základních škol. „Po podrobném seznámení se s principy výuky školy lze tuto obavu zcela jasně vyvrátit. Vznikem této školy se jednoznačně rozšiřuje nabídka ve vzdělávání,“ argumentoval hejtman. Podle budoucích provozovatelů školy mají o tento druh výuky zájem rodiče nejenom ve městě, ale i z okolí. „Spádová oblast je tedy výrazně vyšší, lze proto očekávat široký zájem zejména z celé východní části kraje, projekt má proto mou plnou podporu. Přílišná opatrnost města proto podle mě v tomto případě není úplně na místě,“ řekl hejtman.

Jednali i o administrativních problémech

Šéf kraje diskutoval s provozovateli také o administrativních problémech a bariérách. „Řešili jsme zejména potřebný zápis do rejstříku škol, na jehož základě by byly škole od státu poskytovány prostřednictvím krajského rozpočtu tzv. přímé náklady na vzdělávání, které jsou zásadním zdrojem financování platů učitelů,“ objasnil Netolický. Ten se rovněž zajímal o úpravy původní budovy na potřeby školského zařízení.

V České Třebové by tak vznikla již třetí pobočka základní školy Na Rovině. Ta poskytuje vzdělání v Lázních Bohdaneč a nově také v Chrudimi.

Montessori pedagogika a její principy

· Dítě se učí v prostředí, které mu vyhovuje. Dítě se učí pomocí speciálních pomůcek, formou pokusů a omylů, díky tomu se učí samo.
· Učitel je rádce a rovnocenný partner, který dítěti pomáhá na jeho cestě objevování a učení se, projevuje maximální vstřícnost, otevřenost, trpělivost k dítěti.
· Dítě dokáže porovnat svoji vlastní práci s předlohou. Učení probíhá spontánně, od konkrétního k abstraktnímu.
· Dítě si samo vybírá činnost, kterou chce vykonávat.
· Dítě se učí pečovat o sebe a životní prostředí.
· Chování učitele k dítěti je vždy plné respektu k jeho individualitě jako k hotovému člověku.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

 

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace