Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Doprava na železnici zdražila. Kraj požaduje plnění memoranda z roku 2009, stát dluží téměř 40 milionů

19.06.2014
Doprava na železnici zdražila. Kraj požaduje plnění memoranda z roku 2009, stát dluží téměř 40 milionů

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Netolický jedná o železnici.

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem Českých drah Danielem Kuruczem a jeho náměstkem Michalem Štěpánem o financování regionální vlakové dopravy. Státní podnik České dráhy se stejně jako ostatní dopravci potýká se zdražením dopravní cesty, kterou vlastní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Pardubický kraj je připraven zvýšené náklady zaplatit, pokud na ně stát uvolní peníze v souladu s Memorandem o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou. Tuto smlouvu vláda uzavřela s kraji již v roce 2009.

„Stát krajům za dobu existence memoranda neproplatil celkem 420 milionů korun. Jenom Pardubický kraj tak přišel o téměř 40 milionů korun. Memorandum pro nás bylo příslibem, který považujeme za právně závazný, nicméně stát jej od počátku nenaplňuje. Je logické, že České dráhy požadují plnění ze strany kraje, stejně tak mi požadujeme plnění závazků ze strany státu, tím se kruh uzavírá,“ vysvětlil hejtman Martin Netolický.

K soudním sporům přistupovat nechceme

Jádrem sporu je jednostranné rozhodnutí SŽDC o navýšení ceny za dopravní cestu pro dopravce, tedy i České dráhy. Pardubický kraj trvá na úhradě finančních prostředků ze strany státu, pokud bude tento závazek splněn, nemá kraj problém zvýšené náklady dopravci uhradit. „Shodli jsme se na tom, že bychom neradi dospěli až k soudním sporům, ale bohužel ani tuto variantu za dané situace nemůžeme plně vyloučit. Jako samospráva hájíme zájmy kraje a jeho finanční prostředky,“ doplnil hejtman Martin Netolický.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová