Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Doprava na železnici zdražila. Kraj požaduje plnění memoranda z roku 2009, stát dluží téměř 40 milionů

19.06.2014
Doprava na železnici zdražila. Kraj požaduje plnění memoranda z roku 2009, stát dluží téměř 40 milionů

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Netolický jedná o železnici.

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem Českých drah Danielem Kuruczem a jeho náměstkem Michalem Štěpánem o financování regionální vlakové dopravy. Státní podnik České dráhy se stejně jako ostatní dopravci potýká se zdražením dopravní cesty, kterou vlastní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Pardubický kraj je připraven zvýšené náklady zaplatit, pokud na ně stát uvolní peníze v souladu s Memorandem o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou. Tuto smlouvu vláda uzavřela s kraji již v roce 2009.

„Stát krajům za dobu existence memoranda neproplatil celkem 420 milionů korun. Jenom Pardubický kraj tak přišel o téměř 40 milionů korun. Memorandum pro nás bylo příslibem, který považujeme za právně závazný, nicméně stát jej od počátku nenaplňuje. Je logické, že České dráhy požadují plnění ze strany kraje, stejně tak mi požadujeme plnění závazků ze strany státu, tím se kruh uzavírá,“ vysvětlil hejtman Martin Netolický.

K soudním sporům přistupovat nechceme

Jádrem sporu je jednostranné rozhodnutí SŽDC o navýšení ceny za dopravní cestu pro dopravce, tedy i České dráhy. Pardubický kraj trvá na úhradě finančních prostředků ze strany státu, pokud bude tento závazek splněn, nemá kraj problém zvýšené náklady dopravci uhradit. „Shodli jsme se na tom, že bychom neradi dospěli až k soudním sporům, ale bohužel ani tuto variantu za dané situace nemůžeme plně vyloučit. Jako samospráva hájíme zájmy kraje a jeho finanční prostředky,“ doplnil hejtman Martin Netolický.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace