Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

V neděli občas něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kraj jedná s obcemi o přivaděčích k R35

15.04.2014
Kraj jedná s obcemi o přivaděčích k R35

Foto: moto.websnadno.cz

Popisek: Silnice, ilustrační foto

K plánované rychlostní silnici R35 bude patřit i 13 přivaděčů. Pardubický kraj nechce ponechat plánování jejich tras náhodě a debatuje proto o jejich definitivní podobě se starosty dotčených obcí.

První dvě jednání, o úsecích od Opatovic nad Labem po Dašice a dále k Vysokému Mýtu, se dnes konala v budově bývalé reálky v Pardubicích za účasti ředitele pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumila Vebra, ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslava Němce a náměstka hejtmana Jaromíra Duška.

Obce i kraj se obávají zvýšené zátěže kamionové dopravy

„Dobrou zprávou je, že se kraj se starosty shodl na trasování přivaděčů k R35 v daném úseku. Jediné připomínky, které jsme zaznamenali k úseku od Opatovic k Dašicím, byly od starosty Dašic,“ informoval o jednání náměstek hejtmana Jaromír Dušek.  „Konkrétně Petr Zikmund požadoval doplnit přivaděč u obce Zminný o jednu paralelní větev, což kraj zohlední v aktualizaci zásad územního rozvoje,“ upřesnil Jaromír Dušek.

Druhé jednání se věnovalo dalšímu úseku R35 a především přivaděči od Žamberka. „Většina starostů obcí mezi Vysokým Mýtem a Žamberkem souhlasí bez výhrad s navrženou trasou. Zaznamenali jsme pouze dvě připomínky vysokomýtského starosty Miloslava Souška. Ten bude svůj návrh variantní objízdné trasy u Vysokého Mýta řešit s Ředitelstvím silnic a dálnic. Druhý požadavek se týkal vedení přivaděče trasou po severní straně Bůčkova kopce z důvodu rozvoje města a místní bytové výstavby,“ doplnil podrobnosti náměstek hejtmana Dušek. Vzhledem k tomu, že výstavba tohoto úseku silnice R35 začne nejdříve v roce 2018, je dost času na zapracování případných změn.
 
Obce i kraj se obávají zvýšené zátěže kamionové dopravy. Ta se projevuje už nyní při rekonstrukci dálnice D1. Například již zmíněnými Dašicemi projede na 850 kamionů denně. To byl i důvod, proč hejtman Martin Netolický inicioval tato jednání. Kraj tak projedná problematiku přivaděčů postupně v celé trase. Ještě dnes pokračují jednání o úseku do Vysokého Mýta. O oblasti Litomyšlska a Svitavska se bude debatovat 22. dubna.

Tlak na stát

„Kamiony se nám dnes pohybují po silnicích II. a III. třídy prakticky kdykoliv a kdekoliv. Problémem je, že úřady povolují terminály a dopravní překladiště v místech, kde na to nejsou připraveny silnice,“ posteskl si náměstek hejtmana Dušek. S ředitelem pardubické pobočky ŘSD Bohumilem Vebrem a starosty se shodli na tom, že dokončení přivaděčů musí následovat bezprostředně po dokončení R35. „Budeme vyvíjet tlak na stát, aby nám finančně pomohl s přípravami přivaděčů prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Bez toho nejsme schopni tuto akci finančně zajistit,“ upozornil Jaromír Dušek.

„Bohumil Vebr informoval o přetrvávajících potížích s výkupem pozemků pod budoucí R35 i o naší společné snaze docílit změny zákona, která by vrátila výkupní ceny pozemků na úroveň před únorem 2013. Všichni si uvědomují, že dokončení R35 v plánované trase výrazně prospěje regionu. Její přínos však ocení všechny obce teprve po dokončení přivaděčů,“ dodal k jednání Jaromír Dušek.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace