Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Politici chtějí dát miliardy korun do železnice

18.12.2013
Politici chtějí dát miliardy korun do železnice

Autor: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Investice v řádu několika miliard korun přitečou v příštích letech do regionální železniční infrastruktury na její zatraktivnění a modernizaci.

O prioritách kraje v této oblasti jednali hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a náměstek zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek spolu s generálním ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiřím Kolářem a jeho prvním náměstkem Janem Blechou. Dvě největší stavby se mají týkat železničního uzlu Pardubice a průjezdu železničním uzlem Česká Třebová.

Kraj prosazuje výstavbu Medlešické spojky

V souvislosti s budováním Dopravního uzlu Pardubice upozornil hejtman na potřebnost takzvané Medlešické spojky. „Pro nás je jednoznačnou prioritou Medlešická spojka, která by umožnila lepší spojení ve směru Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim. Výstavbou spojky by se výrazně zkrátily přepravní doby a zvýšil komfort pro cestující. Stávající situace úvratě v Rosicích nad Labem jednoznačně ukazuje, že tento stav je dlouhodobě neudržitelný,“ objasňuje důvody této investice hejtman Martin Netolický. Nová spojnice by navíc umožnila napojit na železnici stále více využívané Letiště Pardubice. Součástí stavby bude také podchod od pardubického nádraží na sídliště Dukla.

Českou Třebovou čeká rozsáhlá přestavba kolejiště

Souběžně s tím jednali zástupci kraje také o další rozsáhlé stavbě, která umožní průjezd železničním uzlem Česká Třebová. „Je to záležitost obdobná úpravám koridoru v Ústí nad Orlicí. Tam se ale týká dvoukilometrového úseku a v České Třebové je to 16 kilometrů,“ vysvětluje Jaromír Dušek. Navíc je v České Třebové potřeba vyměnit zastaralé zabezpečovací zařízení sovětského typu ze 70. let. Vedle toho bude nutná kompletní rekonstrukce trolejového vedení. Řešit se bude i havarijní stav podchodu pod nádražím. „Podchod vede na velké sídliště a také k průmyslové zóně, kde rozšiřuje svůj provoz společnost Metrans, ale působí zde i další podniky. Potřebujeme zde zkapacitnit silnici pro nákladní vozidla ze směru od Semanína až ke kontejnerovému překladišti. Dnes zde projíždějí stovky vozidel týdně a silnice těmto parametrům neodpovídá. Část investice k viaduktu bude řešit Správa železniční dopravní cesty a na to naváže krajská investice směrem na obec Semanín,“ uvádí podrobnosti hejtman, který chce odvést kamionovou dopravu na silnici I. třídy.

Rychlé a pohodlné cestování má vrátit cestující na železnici

Na rok 2014 má SŽDC v plánu také úpravu tratě mezi Českou Třebovou a Moravskou Třebovou v hodnotě 20 milionů korun, na trati Svitavy – Žďárec u Skutče investuje 29 milionů korun, mezi Liticemi nad Orlicí a Žamberkem 25 milionů korun a chystá také výměnu pražců mezi Moravanami a Holicemi.

„Za neméně důležité považujeme také stavbu Ústí nad Orlicí – Choceň, která je zatím nejpomalejším úsekem koridoru směrem na Břeclav. Tady bude zřejmě zvolena úsporná varianta s jedním kratším tunelem při maximální rychlosti 120 kilometrů za hodinu,“ dodává Jaromír Dušek a pokračuje: „Pro budoucí období bychom rádi do investic zařadili také trať Choceň - Litomyšl. Zástupcům SŽDC jsme dnes připomenuli i závazky, které se týkají digitalizace trati z Pardubic na Ždírec nad Doubravou.“ Všechny tyto investice mají napomoci rychlému a pohodlnému cestování, které vrátí cestující na železnici.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace