Luděk Ševčík: Pronajal si objekt jako sklad. A ihned si do něj navezl Romy ze Slovenska. Vaše dopisy
19.07.2022
Foto: Hans Štembera
Popisek: Romská vlajka
Romská problematika řešená už třicet let neustále stejnými metodami a s neustále stejnými výsledky. Problém je vždycky na straně většinové společnosti, nikoliv v té menšinové. A přesně takový problém se teď vyskytl v jedné obci, kterou začaly obletovat neziskovky i se svými požadavky. O věci se rozepsal Luděk Ševčík. A není to veselé čtení.
„V naší obci byla kdysi vcelku pěkná myslivna. Totálně rozpadlý objekt si ještě za socíku zrenovovali myslivci. Udělali si z něj místo pro svá setkávání před a po honech. Jako společenskou budovu ji pronajímali k menším předsvatebním a svatebním veselicím a oslavám životních jubileí,“ začal Luděk Ševčík a pokračoval: „Po Plyšáku se o objekt přihlásila církev (římsko-katolická). Její velké oči ohledně výše nájmu vedly k tomu, že myslivci nájem ukončili. A budova začala chátrat. V časech, kdy se v obci realizovalo dokončení kanalizace, církev odmítla přípojku s tím, že objekt nikdy nebude využíván k bydlení.
Jak se říká, nikdy neříkej nikdy! Objevil se filuta, který věděl, jak se náklady za vlastní zisky dají hodit na krk ostatním. Socializovat. Pronajal si objekt jako údajně sklad. A ihned si do něj navezl Romy ze Slovenska. A tak v objektu, neurčeném pro bydlení (naposledy byl obýván možná v roce 1945), nepřipojeném na kanalizaci, bydlí snad okolo 15 lidí. Romové na filutu pracují a on je za minimální náklady ubytovává. Nějaké dostatečné sociální zázemí, kanalizace či popelnice a další jej nezajímají. A třeba ten odpad za něj musí platit občané obce. Když se tato obrátila na Biskupství, přišla odpověď s tím, že proběhne šetření, zda je v objektu někdo ubytovaný. Obec obratem odpověděla, že tomu tak je a jak tedy Biskupství bude dál pokračovat? Tím korespondence Biskupství s obcí skončila.
Na tento a další dopis vůbec neodpovědělo. Filuta využil zvráceně pitomé rasové politiky a na obec poslal romskou neziskovku. Takže z daní českých občanů placená organizace si přijela dupnout na daňové poplatníky, protože se jí zdálo, že se chovají špatně ke slovenským Romům. Zahraničním, mimo působnost této neziskovky. Přijeli v době, kdy byl starosta mimo obec, takže alespoň zahrozili úřednicím, odevzdali navštívenku a odjeli. Nevím, jak vykázali tuto cestu ve svých nákladech, ale určitě jim ten výlet projde. Kdo by si tak asi zkusil kontrolovat je? Kdo by kvůli tomu chtěl být za rasistu?
Takže církev kasíruje, filuta kasíruje a obec za ně platí. V neděli opilí Romové z nudy napadli místního občana. A pak přivolanou policii. Až po příjezdu třetího auta se psem se je podařilo uklidnit. Že je zhoršená kvalita života stovek občanů, kteří financují systém? No a co? Že se nálada ve vsi obrací proti faráři a farníkům? Že církev bohatne prakticky z obchodu s chudobou? To zjevně nikoho z církve nezajímá! Hlavně že to sype.
Morální apel církve je pryč.
Uběhlo už totiž téměř 2000 let od doby, kdy „Ježíš vešel do chrámu a vyhnal prodavače a kupující v nádvoří, zpřevracel stoly směnárníků i stánky prodavačů holubů. Je psáno: Můj dům bude zván domem modlitby, ale vy z něho děláte doupě lupičů..." A nového spasitele, který by kupčíky vyhnal z chrámu nevidno. Hlavně že to sype.
A takhle my si tady žijeme. A u toho to nesnesitelné mlaskání u koryt. Z církve, která si přijde na svých 33 stříbrných a je spokojená. Neziskovky, které si přijdou na svých 33 stříbrných a jsou spokojené. Jen chudák člověk, který dostal za rohem přes držku. Jen chudák dům, který dostává přes držku. Jen chudák obec, která se změnila z klidného místa pro život, v detašované pracoviště magorů z neziskovek a jejich prosazování jakýchsi nadpráv.
|
Vložil: Štěpán Cháb