Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Megalomanské stavby s nejistým výsledkem nesmí brzdit rozvoj měst a obcí, říká hejtman Netolický

25.09.2019
Megalomanské stavby s nejistým výsledkem nesmí brzdit rozvoj měst a obcí, říká hejtman Netolický

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Martin Netolický na jednání ke kanálu Dunaj-Odra-Labe v České Třebové

Kanál Dunaj-Odra-Labe patří mezi nejsledovanější infrastrukturní stavby, avšak jeho realizace, pakliže vůbec, je stále velmi daleko. Možné varianty vedení kanálu však brzdí rozvoj měst a obcí v regionu. Z toho důvodu jednali hejtman Martin Netolický a krajská radní pro oblast regionálního rozvoje Hana Štěpánová se starostkou České Třebové Magdalénou Peterkovou.

„Komise ministerstva dopravy navrhla pokračovat v přípravách vodního kanálu jen mezi Dunajem a Odrou, protože takzvaná labská větev se jeví jako finančně velmi nákladná, jelikož by vyšla na více než 300 miliard korun s tím, že zbytek na 285 miliard korun. Do 30. září by měl být tento materiál předložen na jednání Vlády, která by měla přijmout usnesení, které nám napoví, jak dál,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Hejtman Martin Netolický s krajskou radní Hanou Štěpánovou a starostkou České Třebové Magdalénou Peterkovou, foto Pardubický kraj

Je nutné definitivně rozhodnout o tom, kudy kanál povede

„Problémem v tuto chvíli je, že nejen Česká Třebová, ale i okolní obce jsou blokovány v rámci svého střednědobého rozvoje, protože se nebavíme pouze o jedné konkrétní trase. Pakliže bude rozhodnuto, že budou přípravy této větve pokračovat, je nutné definitivně rozhodnout o tom, kudy kanál povede. Megalomanské stavby s nejistým výsledkem nesmí omezovat život a rozvoj obcí a měst,“ řekl hejtman Netolický s tím, že bude chtít jednat s Ministerstvem dopravy a Ministerstvem zemědělství o dalším postupu.

Krajská radní Hana Štěpánová připomněla, že celý projekt dlouhodobě vyvolává vášně. „Samozřejmě na jednu stranu rozumím snahám přesunout část nákladní dopravy na vodu, avšak osobně jsem v tuto chvíli přesvědčena, že negativa jednoznačně převažují nad potenciálními přínosy. Kanál by zabral velké množství zemědělské i lesní půdy, a to nejen v našem regionu,“ sdělila krajská radní Hana Štěpánová.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace