Železniční přejezd u Žlebských Chvalovic by mohl být bezpečnější. Hejtman vyrazil do Prahy na SŽDC
09.08.2019
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem SŽDC Jiřím Svobodou o lepším zabezpečení železničního přejezdu u Žlebských Chvalovic
Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal v úterý 6. srpna v Praze s generálním ředitelem Správy železniční a dopravní cesty Jiřím Svobodou o lepším zabezpečení železničního přejezdu u Žlebských Chvalovic, opravě silnice vedoucí na nádraží v Chornici, které je hojně využíváno pro odvoz kůrovcového dřeva z blízkých lesů, ale také o zlepšení a zrychlení spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí.
„Na základě jednání se starosty a zaměstnavateli v okolí Ronova nad Doubravou a Třemošnice jsem chtěl upozornit na železniční přejezd na trati mezi Čáslaví a Třemošnicí u Žlebských Chvalovic, který protíná naší silnici II/337, kterou budeme v nejbližších letech i za přispění evropských fondů modernizovat. V této souvislosti se nabízí zabezpečení tohoto železničního přejezdu, jelikož trať je hojně využívána jak osobní, tak především nákladní dopravou z firem jako Kovolis nebo DAKO. Obecně vnímám bezpečnost jako velmi důležitou a tento přejezd po tom jednoznačně volá,“ řekl hejtman Martin Netolický, podle kterého SŽDC zahrne tento přejezd do plánu zabezpečení.
Úprava komunikace na nádraží v Chornici
V rámci jednání krajského kůrovcového štábu byl mimo jiné řešen odvoz kůrovcového dřeva po železnici z jednotlivých lokalit. Pro naložení kulatiny slouží také nádraží v Chornici. Je zde však problém se špatným stavem příjezdové komunikace. „Lokalita je majetkově roztříštěná mimo jiné s účastí Českých drah a SŽDC. Chceme proto hledat optimální a především rychlé řešení, aby tato komunikace byla v takovém stavu, který umožňuje nakládání dřeva bez omezení tonáže. Rozumím obavám obce, že pokud by se se silnicí nic nedělalo, bude velmi brzy zcela zničená,“ sdělil hejtman. „Jsme samozřejmě v rámci této situace připraveni pomoci také finančně. Věřím, že by se mohl zapojit také stát skrze Státní fond dopravní infrastruktury,“ doplnil hejtman.
Ten s generálním ředitelem Svobodou řešil také problematiku takzvané Ostřešanské spojky, protihlukových stěn v České Třebové či další investice SŽDC v regionu. „Ostřešanská spojka či jakékoliv další logické spojení Pardubic a Chrudimi by mělo být jednou z priorit. V případě chrudimské samosprávy tomu tak je, což mi pan starosta v rámci našeho setkání potvrdil. Cestování přes úvrať v Rosicích nad Labem nedává žádnou logiku a navíc se ztrácí drahocenné minuty. V tuto chvíli je zpracovávána studie proveditelnosti této stavby,“ řekl hejtman Netolický.
Komerční sdělení
Vložil: Markéta Vančová