Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Železniční přejezd u Žlebských Chvalovic by mohl být bezpečnější. Hejtman vyrazil do Prahy na SŽDC

09.08.2019
Železniční přejezd u Žlebských Chvalovic by mohl být bezpečnější. Hejtman vyrazil do Prahy na SŽDC

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem SŽDC Jiřím Svobodou o lepším zabezpečení železničního přejezdu u Žlebských Chvalovic

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal v úterý 6. srpna v Praze s generálním ředitelem Správy železniční a dopravní cesty Jiřím Svobodou o lepším zabezpečení železničního přejezdu u Žlebských Chvalovic, opravě silnice vedoucí na nádraží v Chornici, které je hojně využíváno pro odvoz kůrovcového dřeva z blízkých lesů, ale také o zlepšení a zrychlení spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí.

„Na základě jednání se starosty a zaměstnavateli v okolí Ronova nad Doubravou a Třemošnice jsem chtěl upozornit na železniční přejezd na trati mezi Čáslaví a Třemošnicí u Žlebských Chvalovic, který protíná naší silnici II/337, kterou budeme v nejbližších letech i za přispění evropských fondů modernizovat. V této souvislosti se nabízí zabezpečení tohoto železničního přejezdu, jelikož trať je hojně využívána jak osobní, tak především nákladní dopravou z firem jako Kovolis nebo DAKO. Obecně vnímám bezpečnost jako velmi důležitou a tento přejezd po tom jednoznačně volá,“ řekl hejtman Martin Netolický, podle kterého SŽDC zahrne tento přejezd do plánu zabezpečení.

Úprava komunikace na nádraží v Chornici

V rámci jednání krajského kůrovcového štábu byl mimo jiné řešen odvoz kůrovcového dřeva po železnici z jednotlivých lokalit. Pro naložení kulatiny slouží také nádraží v Chornici. Je zde však problém se špatným stavem příjezdové komunikace. „Lokalita je majetkově roztříštěná mimo jiné s účastí Českých drah a SŽDC. Chceme proto hledat optimální a především rychlé řešení, aby tato komunikace byla v takovém stavu, který umožňuje nakládání dřeva bez omezení tonáže. Rozumím obavám obce, že pokud by se se silnicí nic nedělalo, bude velmi brzy zcela zničená,“ sdělil hejtman. „Jsme samozřejmě v rámci této situace připraveni pomoci také finančně. Věřím, že by se mohl zapojit také stát skrze Státní fond dopravní infrastruktury,“ doplnil hejtman.

Ten s generálním ředitelem Svobodou řešil také problematiku takzvané Ostřešanské spojky, protihlukových stěn v České Třebové či další investice SŽDC v regionu. „Ostřešanská spojka či jakékoliv další logické spojení Pardubic a Chrudimi by mělo být jednou z priorit. V případě chrudimské samosprávy tomu tak je, což mi pan starosta v rámci našeho setkání potvrdil. Cestování přes úvrať v Rosicích nad Labem nedává žádnou logiku a navíc se ztrácí drahocenné minuty. V tuto chvíli je zpracovávána studie proveditelnosti této stavby,“ řekl hejtman Netolický.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace