Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jednotný tarif na železnici umožní cestujícím využívat více dopravců na jednu jízdenku

24.07.2019
Jednotný tarif na železnici umožní cestujícím využívat více dopravců na jednu jízdenku

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s ředitelem odboru regionální dopravy Českých drah Jiřím Ješetou

Státní jednotný tarif, nový evropský zabezpečovací systém ETCS, ale také podpora Velké pardubické. O těchto záležitostech jednal s ředitelem odboru regionální dopravy Českých drah Jiřím Ješetou hejtman Martin Netolický. Pardubický kraj s národním dopravcem uzavřel v průběhu letošního roku novou desetiletou smlouvu o zajišťování regionální železniční dopravy s výjimkou tratí 024 a 025, které bude zajišťovat společnost LeoExpress.

Velmi bedlivě sledovaným záměrem státu je vytvoření jednotného tarifu pro cestující na železnici. Ten by měl začít platit od prosince příštího roku. „Hlavním principem tarifu je, že cestující bude moci využít při cestě několik dopravců, aniž by si musel pro každého zvlášť pořizovat jízdenku. Nadále však bude samozřejmě možné koupit si jízdenku jednoho konkrétního dopravce,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „V našem kraji to bude znamenat, že cestující budou na jednu jízdenku moci využít služeb Českých drah a společnosti LeoExpress, aniž by museli řešit dva jízdní doklady. Jedná se o zlepšení komfortu a usnadnění cestování,“ sdělil hejtman Netolický.

ETCS (Evropský vlakový zabezpečovací systém)

Důležitou změnou, která čeká českou železnici v horizontu příštích let, je změna zabezpečovacího systému na Evropský vlakový zabezpečovací systém (ETCS). Tento systém umožní předávat strojvedoucímu informace o oprávnění k jízdě, povolené rychlosti a současně ho bude kontrolovat, aby tyto pokyny dodržoval. Prostřednictvím systému předává traťová část do vlaku informace, které stanovují a kontrolují dodržování maximální povolené rychlosti.

Od 1. ledna 2025 by na I. koridoru z Děčína do Břeclavi, na II. koridoru z Břeclavi do Bohumína a Petrovic u Karviné a na úseku mezi Českou Třebovou a Přerovem neměly vyjet žádné vlaky, které nebudou tímto systémem vybaveny. „Jedná se o významnou změnu na české železnici, která sebou samozřejmě nese velké náklady, které však není možné nechat celé na dopravci nebo objednavateli regionální dopravy. Jen v případě Českých drah se jedná o téměř 800 vozidel, která budou muset tyto podmínky splňovat,“ řekl hejtman Martin Netolický. „Chci iniciovat diskusi na jednání Asociace krajů, abychom jednoznačně stanovili, jakým způsobem by se mělo řešit financování úprav vozového parku, protože se rozhodně nejedná o investice vyvolané kraji jakožto objednavateli,“ sdělil hejtman Netolický.

Velká pardubická

České dráhy jsou aktivní také v rámci podpory významných kulturních, společenských, ale i sportovních akcí. Jednou z nich je také Velká pardubická. Hejtman proto s ředitelem Ješetou projednával možnost další podpory tohoto významného dostihového závodu. „Dobrou zprávou je, že České dráhy se podpoře akce nadále nebráni, avšak čekají nás ještě další jednání o výši celkové podpory. Jde nám o to, aby byl celý dostih finančně pokrytý po výpadku hlavního sponzora. K tomu samozřejmě přispěje také schválená pětimilionová dotace od státu,“ řekl hejtman Netolický.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace