Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Přestože venku panuje babí léto, krajští silničáři jsou na zimu již dobře připraveni

09.10.2018
Přestože venku panuje babí léto, krajští silničáři jsou na zimu již dobře připraveni

Autor: Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Popisek: V České republice se už několik let konají soutěže jízdy zručnosti řidičů vozidel zimní údržby. Poprvé se „firemní kolo“ uskutečnilo také v Pardubicích v rámci příspěvkové organizace kraje, Správy a údržby silnic Pardubického kraje

Letní období definitivně skončilo a do zimního je ještě daleko. Přesto krajští radní na svém jednání projednali záležitosti spojené se zajištěním zimní údržby na silnicích II. a III. třídy. První záležitostí je schválení plánu zimní údržby a druhou nařízení kraje, kterým se vymezují úseky silnic, na kterých se pro jejich malý dopravní význam a na druhé straně nepřiměřené náklady nezajišťuje sjízdnost prováděním zimní údržby.

„Již druhým rokem budou naši silničáři zajišťovat zimní údržbu na silnicích nižších tříd, které má kraj ve svém majetku. Podle schváleného plánu zimní údržby je udržovaná silniční síť celého našeho kraje rozdělena na 69 okruhů. Oproti předchozímu období došlo k výpovědi některých dodavatelských smluv a přesunutí vlastní techniky na tyto okruhy. Vlastními prostředky tak bude zajištěno 55 okruhů o celkové délce 2 445 kilometrů. Zbývajících 544 kilometrů, což je 14 okruhů, bude zajištěno dodavatelsky. V době, kdy naši silničáři zajišťovali také údržbu silnic I. tříd, byl poměr vlastních sil a subdodávek vyrovnaný,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Dopravní obslužnost do všech obcí a trvale osídlených osad zůstane zachována

Krajští radní zároveň schválili, které úseky nebudou v zimním období ošetřované. „Z celkové délky spravované silniční sítě, která činí 3 122,5 kilometrů je v zimním období udržováno 96 procent. S ohledem na jejich malý dopravní význam bez potřeby provozu veřejné hromadné autobusové dopravy osob a vysokou klimatickou náročnost v těchto lokalitách, by bylo udržování těchto úseků krajně neefektivní a zbytečně nákladné. Chci ujistit, že dopravní obslužnost do všech obcí a trvale osídlených osad Pardubického kraje zůstává zachována,“ řekl krajský radní pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Pardubický kraj organizační změnu v zimní údržbě využil pro zkvalitnění a zefektivněné zimní údržby silnic. V zimní sezóně 2017/2018 na základě oprávněných požadavků obcí zvýšil kvalitu zimní údržby na 200 km svých silnic. V této sezóně 2018/2019 je již zkvalitněné této údržby projednáno pro 34 km. Dalších 30 km dislokovaných v regionu Moravská Třebová a Svitavy je v jednání. Ambice je zkvalitnit ještě dalších 40 km pro sezónu 2019/2020, takže zkvalitnění nastane celkově na 300 km. 

Plán zimní údržby silnic řeší zimní údržbu pouze v majetku Pardubického kraje. „Základem je, aby byla zajištěna v maximální možné míře efektivita provádění zimní údržby a minimalizovány náklady. Odpovědnost za zimní údržbu je stanovena organizačním řádem Správy a údržby silnic Pardubického kraje a pracovními náplněmi vedoucích zaměstnanců, až po jednotlivá cestmistrovství,“ sdělil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace