Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Krajské železnice mohou po roce 2019 brázdit dva dopravci. LeoExpress se nově může objevit na dvou tratích

07.09.2018
Krajské železnice mohou po roce 2019 brázdit dva dopravci. LeoExpress se nově může objevit na dvou tratích

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Pardubický kraj jedná s dopravcem LeoExpress o možnosti provozovat dvě tratě na Orlickoústecku

Pardubický kraj učinil další důležitý krok při výběru dopravce na železnici po roce 2019, kdy končí stávající smlouva o zajištění železniční dopravní obslužnosti s Českými drahami. Po předběžných konzultacích s dopravci předložil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš zprávu, na základě které jej radní pověřili dále jednat se společností LeoExpress o zajištění dopravy na tratích 024 a 025, které byly společností nabídnuty. Tento krok má pomoci především zkvalitnění dopravy pro cestující v regionu a lepšímu spojení se sousedním Polskem. Radní dále uložili náměstku Kortyšovi, aby jednal s Českými drahami o předložení finančního modelu na zajištění dopravy na území celého kraje.

„Již několik měsíců vedeme předběžné konzultace k výběru dopravce na regionální železnici po roce 2019, kdy skončí stávající smlouva s Českými drahami. Vzhledem k tomu, že chceme být maximálně otevření, tak jsme jednali se všemi dopravci, kteří o provoz na našich tratích projevili zájem. Společnost LeoExpress nás kontaktovala s nabídkou na provozování regionální železniční dopravy na dvou tratích z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Lichkov, Králíky až do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic,“ uvedl radní pro oblast dopravy Michal Kortyš. „V rámci snahy o liberalizaci prostředí na železnici a zkvalitnění služeb chceme zahájit konkrétní jednání o uzavření smlouvy na tyto dvě tratě. Čeká nás však ještě řada jednání, abychom si vyjasnili nejen sankční mechanismus, ale také spolupráci s tarifem IREDO, či způsob prodeje jízdních dokladů. V rámci předběžných konzultací již však byla řada těchto otázek zodpovězena. Zároveň jednáme dále s Českými drahami o předložení finančního modelu na zajištění dopravy na území celého našeho kraje,“ doplnil Michal Kortyš, který společně s pracovníky odboru dopravy jednání s dopravci vede.

Dvě tratě na Orlickoústecku

Ten minulý týden spolu s hejtmanem Martinem Netolickým detailně jednal s majitelem společnosti Leošem Novotným o možnosti provozovat dvě tratě na Orlickoústecku včetně možnosti přímého spojení krajského města s polskou Wroclawí. „Jsme velmi mile překvapeni, jak rychle dokáže dopravce reagovat na požadavky zákazníka. Řádově během několika dnů jsme obdrželi nejen návrh jízdního řádu, informaci o opravárenství a možném druhu nasazených moderních vozidel, ale také finanční model, který se nám jeví z hlediska splnění jako velmi reálný. Nabídka zároveň obsahuje i možnost zajištění navazující autobusové dopravy v turisticky exponované oblasti, nebo také provoz nostalgických jízd v letním období až do Hanušovic. Dalším přínosem je snaha umožnit veřejnosti porovnávat služby zajištěné jednotlivými dopravci,“ uvedl hejtman Martin Netolický. 

Do Polska bez přestupu

Podle zástupců kraje je bonusem také možnost přímého spojení regionu s polskou Wroclawí, kam momentálně neexistuje žádné přímé spojení a je vždy nutné přesedat v Dolní Lipce, což řadu cestujících odrazuje a navíc to prodlužuje dobu cesty. „LeoExpress je v úzkém kontaktu s polským dopravcem, který by paralelně k LeoExpressu mohl zajišťovat další páry vlaků. Stávající jednotky typu Stadler FLIRT jsou navíc jedinými elektrickými jednotkami schválenými zároveň pro provoz v České republice i v Polsku,“ řekl náměstek Michal Kortyš. „Bonusem pro cestující by mohly být nejen moderní elektrické jednotky Stadler FLIRT využívané na spěšných vlacích, ale také motorové jednotky Alstom LINT pro osobní vlaky. Ty má dopravce osazené klimatizací, bezdrátovým internetovým připojením či automaty na občerstvení, což by opět posunulo kvalitu cestování v našem kraji,“ doplnil hejtman Netolický.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová