Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Na dálnici D35 čekáme přes 20 let. Stát by se měl z chyb konečně poučit, říká hejtman Netolický

08.08.2018
Na dálnici D35 čekáme přes 20 let. Stát by se měl z chyb konečně poučit, říká hejtman Netolický

Foto: Pardubický kraj

Popisek: silnice, ilustrační foto

Rozhodnutí antimonopolního úřadu určitě není dobrá zpráva nejen pro občany našeho kraje, ale pro celou Českou republiku, protože se opět zpožďuje výstavba prvních dvou úseku dálnice D35. To, že bude zahájen v pořadí druhý úsek z Časů do Ostrova, nemění nic na tom, že je nutné vyvinout maximální úsilí k urychlené výstavbě prvního úseku z Opatovic do Časů. Nedovedu si totiž představit, že by řidiči při cestě z Prahy nejprve u Opatovic sjeli na silnice nižších tříd, potom u Časů najeli na novou dálnici a opět u Ostrova z ní sjeli.

Stavbu D35, původně R35, očekávají české i moravské kraje s napětím už více jak 20 let. Pamatuji si sliby ministra dopravy, který s optimismem zahajoval stavbu dálnice před krajskými volbami v roce 2016. Je úsměvné, že šlo pouze o archeologický průzkum, na což jsme tehdy upozorňovali s tím, že průzkum rozhodně neznamená zahájení samotné investiční akce.

 Musíme donutit Ředitelství silnic a dálnic k urychlenému konání

Celá záležitost je podle mého názoru možná i ukázkou možná i podcenění celé veřejné zakázky. Nyní však nezbývá nic jiného, než vyvinout maximální úsilí, abychom investora a Ředitelství silnic a dálnic donutili k urychlenému konání, protože silnice I/35 je v současné době zahlcena nejen nákladní, ale i osobní dopravou. Řada obyvatel našeho kraje se této silnici vyhýbá přes silnice nižších tříd, aby vůbec nemuseli tuto páteřní komunikaci využít.

Ačkoliv jsme si již zvykli na optimistické termíny dokončení dálnice, myslím si, že by se stát mohl poučit například i od našeho kraje, protože již druhým rokem vedle soutěže na nejnižší nabídkovou cenu využíváme kritéria délky realizace stavby, což vedlo ke zkrácení délky stavby až o jednu polovinu. Přitom rozhodně nedošlo k navýšení cen, které se pohybují na stále stejné úrovni. Doufám, že si konečně stát vezme z této chyby ponaučení a bude přistupovat k zakázkám ve veřejném zájmu výrazně flexibilněji.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová