Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Adresář Ondřeje Suchého

Adresář Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Regiony mají právo mluvit do změn v jízdních řádech, říká hejtman Netolický

04.08.2018
Regiony mají právo mluvit do změn v jízdních řádech, říká hejtman Netolický

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Hejtman Martin Netolický

Plánované změny v jízdním řádu ze strany Českých drah, které by měly způsobit, že vybrané spoje obsluhované jednotkami Pendolino na trati mezi Prahou a Ostravou nebudou zastavovat v Pardubicích, vyvolaly znepokojení na straně Pardubického kraje. Hejtman Martin Netolický bude chtít o tomto návrhu v nejbližší době jednat se členy představenstva Českých drah.

„Již dávno jsme vzdali boj s několika úředníky Ministerstva dopravy ČR, jejichž pozice je natolik silná, že regiony nemají de facto možnost mluvit do změn v jízdních řádech. Bohužel se setkáváme s tím, že tito úředníci, kteří změny připravují od stolu a vychází z určitých modelů, vůbec dané regiony nevnímají. Tímto záměrem bohužel obnovujeme debatu o zastavování vlaků vyšší kvality v jednotlivých železničních uzlech v našem kraji. Tato tendence tu v minulosti byla v případě České Třebové, kde to dospělo k tomu, že zde nezastavovaly desítky spojů denně. V případě Pardubic se hovoří o několika spojích, ale tyto výjimky se nesmí stát pravidlem. Vůbec nerozumím tomu, proč by vlak vyšší kvality neměl zastavit ve městě, které má 90 tisíc obyvatel a společně s Hradcem Králové se jedná o velkou spádovou oblast. Proti tomu má zastavit v Zábřehu na Moravě, který nemá ani 15 tisíc obyvatel,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který tento návrh vnímá jako nelogický výstřelek, který je nutné brát velmi vážně.

Vlaky vyšší kvality jsou důležitým druhem dopravy

„Problém České Třebové budiž příkladem. Jednoznačně chceme, aby měl Pardubický kraj dostatečné napojení na všechny druhy dopravy včetně té železniční. Vlaky vyšší kvality jsou důležitým druhem dopravy, protože zajišťují komfort pro cestující,“ řekl hejtman.

Ten bude chtít na toto téma v nejbližší době jednat nejen s regionálním zástupcem Českých drah, ale také se členy představenstva. „Pokud se České dráhy tváří jako dopravce, který nabízí nejlepší podmínky v rámci zajištění obslužnosti regionu, tak považuji za logické, aby byla zajištěna i vnitrostátní a mezinárodní doprava, i když kraj není v pozici objednatele,“ dodal hejtman Martin Netolický.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová