Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubický kraj získal z Unie 84 milionů na projekt ve školách

31.07.2018
Pardubický kraj získal z Unie 84 milionů na projekt ve školách

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Základní škola, ilustrační foto

Pardubický kraj byl spolu s partnery mimořádně úspěšný při získání dotace z operačního programu Výzkum, vývoj a inovace. Do kraje začátkem července dorazila zálohová platba ve výši 25 milionů korun. Celkem bude stát projekt, který potrvá 35 měsíců, 88 milionů korun, z toho 4 miliony korun bude tvořit spolufinancování kraje. Jeho cílem je posílit polytechnické vzdělání pedagogů a žáků, přispět k rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti zejména slabších žáků na základních a středních školách, rozvoj kariérového poradenství v kraji a koncepční řízení inkluzivního vzdělávání.

„Tento projekt má pro laiky celkem složitý název – Implementace Krajského akčního plánu Pardubického kraje. Ale zjednodušeně řečeno, sleduje už zmíněné čtyři klíčové aktivity, pro které zajistí materiální i odborné vybavení. Z 88 milionů korun je 44 milionů určeno na pořízení vybavení pro střední školy a související služby a dalších 19 milionů korun na osobní výdaje 350 pedagogických pracovníků zapojených do projektu,“ uvedla radní pro regionální rozvoj a evropské fondy Hana Štěpánová.     

Realizaci a řízení projektu zajišťuje z administrativního hlediska odbor rozvoje, z hlediska věcného jej řídí odbor školství. Partnery jsou Regionální rozvojová agentura Pardubického kraje, která se zabývá podporou polytechnického vzdělávání, dále Centrum celoživotního vzdělávání, které má na starosti rozvoj kariérového poradenství a Centrum uznávání celoživotního učení Pardubického kraje, jehož parketou jsou podpora čtenářské a matematické gramotnosti a tvorba školské inkluzivní koncepce Pardubického kraje.

Podpora polytechnického vzdělávání

Prioritou je pro nás polytechnické vzdělávání. Náš odbor školství vybral 20 středních škol, ve kterých se vyučují obory, které jsou na trhu práce nejžádanější a kde máme uzavřené i takzvané sektorové dohody se zaměstnavateli. Školy, které o zapojení do projektu projevily zájem, navázaly partnerství se dvěma až třemi základními školami. Od nového školního roku začne probíhat spolupráce učitelů přírodovědných a technických předmětů těchto škol formou sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe, připraveny jsou projektové dny a odborné kroužky pro žáky středních i základních škol. Pro tyto aktivity bude z projektu pořízeno potřebné vybavení pro střední školy,“ vysvětlil náplň této části projektu radní pro školství Bohumil Bernášek. „Projekt nemyslí jen na žáky, ale také na učitele. Právě v polytechnických předmětech je v souvislosti s novými technologiemi a postupy mnoho novinek a učitelé musí být schopni předávat žákům aktuální a relevantní informace o příslušných oborech a motivovat je k zájmu o tuto oblast,“ dodal radní Bernášek.

Podpora čtenářské a matematické gramotnosti

Tato aktivita  přispěje k rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti žáků základních a středních škol a zejména k nastavení výuky gramotností i v jiných předmětech než je český jazyk a matematika. V našem kraji se do ní zapojí 11 základních a středních škol, kde se bude ověřovat pilotní program. Žáci 6. tříd základních škol a 1. ročníku středních škol projdou testy úrovně čtenářské a matematické gramotnosti. Výstupem testování bude také shrnutí hlavních nedostatků a předností žáků a doporučení, jak s žáky dále pracovat. Pedagogičtí pracovníci školy získají přehled možností a metod práce s těmito žáky v běžné výuce. Žáci budou během realizace projektu pracovat za využití notebooků s materiály pro podporu rozvoje gramotností.

Rozvoj kariérového poradenství

V našem kraji vznikne díky projektu samostatné Kariérové centrum Pardubického kraje, které bude poskytovat služby kariérového poradenství žákům, školám i rodičům a současně poskytovat podporu výchovným a kariérovým poradcům na školách, bude je metodicky řídit a organizovat pro ně vzdělávání.

Tvorba školské inkluzivní koncepce kraje

Jak postupovat s inkluzí v Pardubickém kraji řeší partner projektu ve spolupráci s odborníky ze škol a dalších institucí zabývajících se oblastí školství, vzdělávání a dalších navazujících oblastí.

Realizace projektu bude ukončena 31. prosince 2020.

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová