Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nejrychlejší neznamená nejdražší! Kritérium délky stavby se kraji vyplácí

15.06.2018
Nejrychlejší neznamená nejdražší! Kritérium délky stavby se kraji vyplácí

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Pardubický kraj se o své silnice a mosty příkladně stará

Příprava modernizací silnic a mostů v Pardubickém kraji v rámci Integrovaného regionálního operačního programu pokračuje. Krajská rada na svém jednání schválila výběr dodavatelů pro zpracování projektové dokumentace v případě čtyř silničních a devíti mostních projektů.

Stejně jako v předchozích případech je i pro výběr zpracovatele dokumentace, tak následně stavební firmy využíváno vedle finančního také kritérium délky realizace stavby. V řadě případů je délka stavby u vítězného subjektu poloviční při zachování nízké ceny.

Ekonomická výhodnost stále základním kritériem

„Dlouhodobě se nám ukazuje, že je možné kromě cenového hlediska uplatňovat také kritérium délky stavby či v tomto případě délku zpracování jednotlivých stupňů projektové dokumentace. Rozhodně tak není pravdou, že nejlevnější společnosti nabízejí nejdelší termíny a naopak. Kupříkladu v případě výstavby obchvatu Sezemic se délka zpracování projektové dokumentace u jednotlivých společností lišila až o 500 dní, což je z hlediska zahájení samotné stavby zcela nepředstavitelné,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že ekonomická výhodnost nabídky je stále základním kritériem s váhou 85 procent. Termín dokončení projektové dokumentace má v případě výběru váhu 10 procent a cena za výkon autorského dozoru váhu pět procent.

Nepromarnit ani euro, které půjde získat pro rekonstrukci silnic

„Pardubický kraj nyní výrazně pokročil v přípravě třinácti potřebných dopravních staveb, které půjde z velké části financovat z evropských fondů. Protože se v minulosti tato oblast trochu zanedbala, dnes se potýkáme s časem i se složitostmi stavební přípravy,“ řekl 1. náměstek hejtmana pro majetek a investice Roman Línek a pokračoval: „Naší ambicí je však jednoznačně nepromarnit ani euro, které půjde získat pro rekonstrukci krajských silnic.“

Krajská rada v tomto případě rozhodovala o zpracování projektové dokumentace v případě čtyř projektových záměrů na modernizace silnic schválených v únoru letošního roku. Kromě stavby obchvatu Sezemic se jedná o modernizaci tří silnic na Poličsku. „Finančně nejnákladnější je vybudování sezemického obchvatu v délce mírně přesahující jeden kilometr, který bude obsahovat úrovňové křížení se stávající silnicí I/36 a následně se silnicí II/298. Předmětem zakázky bude rovněž i jedno mimoúrovňové křížení s budoucí přeložkou I/36. Obchvat silnice má za cíl odvést tranzitní dopravu z intravilánu Sezemic, zejména v úseku Pardubice – Býšť,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš s tím, že v případě výběru zpracovatele projektové dokumentace se kraji podařilo v mnoha případech ušetřit i polovinu ceny oproti předpokládané částce.

„V případě všech mostů jsme očekávali částku za zpracování projektové dokumentace včetně autorského dozoru od 1,3 do 1,6 milionu korun. V rámci soutěže se nám podařilo ušetřit i více jak polovinu z této částky a věříme, že se nám v rámci soutěže na výběr stavební firmy podaří ušetřit další finanční prostředky,“ dodal náměstek Kortyš.

Modernizace silnic včetně celkových nákladů

II/298 Sezemice – obchvat – 151 milionů
Silnice II/360 Polička - Korouhev – hranice kraje – 139,5 milionů 
Silnice II/362 Jedlová – hranice kraje – 126,5 milionů
Silnice II/362 Polička – Jedlová – 116 milionů 

 

Modernizace mostů včetně celkových nákladů

Ev. č. 360-023 - Polička 17,5 milionů korun
Ev. č. 358-014 - Višňáry 14,7 milionů korun
Ev. č. 358-015 - Litomyšl 15 milionů korun
Ev. č. 644-002 - Pěčíkov 16 milionů korun 
Ev. č. 644-003 - Pěčíkov-Hraničky 15,2 milionů korun 
Ev. č. 305-019 - Štěpánov 14,3 milionů korun 
Ev. č. 357-009A - Nové Hrady 14,3 milionů korun 
Ev. č. 357-010 - Nové Hrady 14,3 milionů korun  
Ev. č. 358-010 - Polanka 13 milionů korun

 

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace