Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nejrychlejší neznamená nejdražší! Kritérium délky stavby se kraji vyplácí

15.06.2018
Nejrychlejší neznamená nejdražší! Kritérium délky stavby se kraji vyplácí

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Pardubický kraj se o své silnice a mosty příkladně stará

Příprava modernizací silnic a mostů v Pardubickém kraji v rámci Integrovaného regionálního operačního programu pokračuje. Krajská rada na svém jednání schválila výběr dodavatelů pro zpracování projektové dokumentace v případě čtyř silničních a devíti mostních projektů.

Stejně jako v předchozích případech je i pro výběr zpracovatele dokumentace, tak následně stavební firmy využíváno vedle finančního také kritérium délky realizace stavby. V řadě případů je délka stavby u vítězného subjektu poloviční při zachování nízké ceny.

Ekonomická výhodnost stále základním kritériem

„Dlouhodobě se nám ukazuje, že je možné kromě cenového hlediska uplatňovat také kritérium délky stavby či v tomto případě délku zpracování jednotlivých stupňů projektové dokumentace. Rozhodně tak není pravdou, že nejlevnější společnosti nabízejí nejdelší termíny a naopak. Kupříkladu v případě výstavby obchvatu Sezemic se délka zpracování projektové dokumentace u jednotlivých společností lišila až o 500 dní, což je z hlediska zahájení samotné stavby zcela nepředstavitelné,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že ekonomická výhodnost nabídky je stále základním kritériem s váhou 85 procent. Termín dokončení projektové dokumentace má v případě výběru váhu 10 procent a cena za výkon autorského dozoru váhu pět procent.

Nepromarnit ani euro, které půjde získat pro rekonstrukci silnic

„Pardubický kraj nyní výrazně pokročil v přípravě třinácti potřebných dopravních staveb, které půjde z velké části financovat z evropských fondů. Protože se v minulosti tato oblast trochu zanedbala, dnes se potýkáme s časem i se složitostmi stavební přípravy,“ řekl 1. náměstek hejtmana pro majetek a investice Roman Línek a pokračoval: „Naší ambicí je však jednoznačně nepromarnit ani euro, které půjde získat pro rekonstrukci krajských silnic.“

Krajská rada v tomto případě rozhodovala o zpracování projektové dokumentace v případě čtyř projektových záměrů na modernizace silnic schválených v únoru letošního roku. Kromě stavby obchvatu Sezemic se jedná o modernizaci tří silnic na Poličsku. „Finančně nejnákladnější je vybudování sezemického obchvatu v délce mírně přesahující jeden kilometr, který bude obsahovat úrovňové křížení se stávající silnicí I/36 a následně se silnicí II/298. Předmětem zakázky bude rovněž i jedno mimoúrovňové křížení s budoucí přeložkou I/36. Obchvat silnice má za cíl odvést tranzitní dopravu z intravilánu Sezemic, zejména v úseku Pardubice – Býšť,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš s tím, že v případě výběru zpracovatele projektové dokumentace se kraji podařilo v mnoha případech ušetřit i polovinu ceny oproti předpokládané částce.

„V případě všech mostů jsme očekávali částku za zpracování projektové dokumentace včetně autorského dozoru od 1,3 do 1,6 milionu korun. V rámci soutěže se nám podařilo ušetřit i více jak polovinu z této částky a věříme, že se nám v rámci soutěže na výběr stavební firmy podaří ušetřit další finanční prostředky,“ dodal náměstek Kortyš.

Modernizace silnic včetně celkových nákladů

II/298 Sezemice – obchvat – 151 milionů
Silnice II/360 Polička - Korouhev – hranice kraje – 139,5 milionů 
Silnice II/362 Jedlová – hranice kraje – 126,5 milionů
Silnice II/362 Polička – Jedlová – 116 milionů 

 

Modernizace mostů včetně celkových nákladů

Ev. č. 360-023 - Polička 17,5 milionů korun
Ev. č. 358-014 - Višňáry 14,7 milionů korun
Ev. č. 358-015 - Litomyšl 15 milionů korun
Ev. č. 644-002 - Pěčíkov 16 milionů korun 
Ev. č. 644-003 - Pěčíkov-Hraničky 15,2 milionů korun 
Ev. č. 305-019 - Štěpánov 14,3 milionů korun 
Ev. č. 357-009A - Nové Hrady 14,3 milionů korun 
Ev. č. 357-010 - Nové Hrady 14,3 milionů korun  
Ev. č. 358-010 - Polanka 13 milionů korun

 

Komerční sdělení

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace