Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Krajští radní se shodli. Vedle ceny bude o dodavatelích na rekonstrukce silnic rozhodovat také délka stavby

15.06.2017
Krajští radní se shodli. Vedle ceny bude o dodavatelích na rekonstrukce silnic rozhodovat také délka stavby

Autor: pardubickykraj.cz

Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

O tom, kdo získá zakázku na rekonstrukci silnic v Pardubickém kraji, nebude nově rozhodovat pouze nabídnutá cena. Krajští radní se shodují na tom, že je důležité zajistit také co nejkratší možný termín pro dokončení stavby, aby nevznikaly zbytečné komplikace pro občany, kteří musí v období rekonstrukce využívat objízdné trasy.

První zakázkou, která bude podle tohoto pravidla soutěžena, je modernizace silnice druhé třídy z Pardubic do Starého Hradiště v délce jednoho a půl kilometru. Kraj uspěl s žádostí v rámci Integrovaného regionálního operačního programu, a získá tak dotaci převyšující 22 milionů korun.

„Na příkladu rekonstrukce silnice v okolí Hrádku máme pocit, že doba realizace celé stavby je nadhodnocená. Jedná se o více než jeden a půl kilometru dlouhý úsek, který je modernizován včetně odvodňovacího systému, ale doba stavby je naplánována na osmnáct měsíců, což se nám zdá neúměrně dlouhé. Shodujeme se, že je nutné vedle ceny přihlédnout také k tomu, za jak dlouho jsou stavební firmy schopné celou stavbu dokončit, a tím zkrátit dobu objízdných tras. Současný systém nenutí dodavatele nasazovat maximální možné kapacity tak, aby se celá stavba dokončila v co nejkratším možném termínu při zachování všech technologických postupů. Je pro nás nepříjemné, když si občané stěžují, že se na stavbě dlouhodobě nikdo nepohybuje a práce stojí,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Kraj bude žádat o podporu 31 projektů

„Poprvé tento parametr využijeme v případě výběru dodavatele na modernizaci silnice z Pardubic do Starého Hradiště. Celková cena modernizace činí téměř 26 milionů s tím, že kraj obdrží dotaci, přesahující 22 milionů. Zbytek budeme hradit z vlastního rozpočtu,“ doplnil hejtman Martin Netolický.

Celkem bude Pardubický kraj žádat o podporu 31 projektů v souhrnné výši, dosahující 2,5 miliardy korun. V zásobníku projektů pro tento způsob financování jsou pouze silnice II. třídy, což je způsobeno nastavením dotačních podmínek, kdy je možné podpořit pouze silnice, které navazují na takzvané TEN-T sítě, což silnice III. třídy nesplňují.

Komerční tisková zpráva

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace