Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Konferenci o dopravě hejtman Netolický otevřel problematikou financování silnic nižších tříd

02.06.2017
Konferenci o dopravě hejtman Netolický otevřel problematikou financování silnic nižších tříd

Foto: pardubickykraj.cz

Popisek: Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje

Více než tři stovky delegátů, přes pět desítek přednášejících a aktuální otázky týkající se dopravy. To byl již 12. ročník konference s názvem Dopravní infrastruktura 2017, která se uskutečnila ve středu 31. května a 1. června a po 11 letech konání v Praze se přesunula do Litomyšle. Záštitu nad konferencí převzalo celkem dvacet jedna osob, mezi nimi i hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Ten ve středu zahájil celou konferenci svým příspěvkem, ve kterém se dotknul problematiky financování silnic II. a III. tříd.

„Financování silnic nižších tříd je téma, se kterým kraje vystupují pravidelně. Musím konstatovat, že za dobu mého působení ve funkci hejtmana se řada věcí povedla, na druhou stranu zdroje stále neodpovídají potřebám krajů,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Uvedl také, že vzhledem k tomu, že v České republice je 60 000 kilometrů všech silnic, z čehož 50 000 jsou silnice II. a III. třídy, je potřeba investic obrovská. „Ačkoli se v posledních letech investovaly miliardy nejen prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, ale i pomocí dalších zdrojů, objem financí je stále nedostatečný,“ doplnil hejtman.

Pojem modernizace komunikace je vykládán různě

„Někdy můžete zaslechnout, a to i z nejvyšších míst vybraných ministerstev, že kraje nečerpají prostředky z Integrovaného regionálního operačního programu a že do doby, než začnou čerpat prostředky, ministerstvo dopravy nemá vypisovat dotační titul,“ sdělil Netolický. „Nelze však srovnávat čerpání evropských fondů z Regionálních operačních programů a z Integrovaného regionálního operačního programu, protože se velmi výrazným způsobem liší. Z Integrovaného regionálního operačního systému lze čerpat především, a to zdůrazňuji, na silnice II. tříd, “ vysvětli.

Hejtman Pardubického kraje hovořil také o tom, že i pojem modernizace komunikace je jinak vykládán podle Regionálních operačních programů a jinak podle IROP. Zásadní rozdíl dle něj spočívá v tom, že ROP ho na základě diagnostiky a zkoumání chápe jako opravu poškozených částí silnice, podle IROPu znamená pojem celkovou obnovu silnice v celé trase. „To samozřejmě výrazným způsobem stavbu prodražuje a značně zpomaluje a komplikuje přípravu prací,“ vysvětlil Martin Netolický.

Kvůli přípravě prací je nyní čerpání minimální

To je podle hejtmana jeden z hlavních důvodů, proč kraje v tuto chvíli prostředky tolik nečerpají. Sdělil také, že v tuto chvíli v Pardubickém kraji probíhá příprava prací, a proto je čerpání financí v tuto chvíli minimální. „Tyto zdroje pak nelze srovnávat se Státním fondem dopravní infrastruktury, od kterého kraje obdržely 4,6 miliardy v roce 2015, tři miliardy v roce 2016 a stejnou sumu letos a který je určen na nesrovnatelně jednodušší opravy, které jsou správy a údržby silnic schopné realizovat v podstatě ihned,“ pokračoval hejtman Pardubického kraje, podle nějž je modernizace silnic II. tříd důležitá, ale nelze zanedbávat ani komunikace III. tříd.

„Nezbývá tedy než si přát, abychom našli systémové řešení. To vidím buď ve státním fondu, který bude pravidelně počítat s dotací pro rekonstrukce a opravy silnic nižších tříd, nebo v dalším rozpočtovém určení daní a jeho navýšení, tak abychom už nemuseli prosit o prostředky, které jsou z mého pohledu využity efektivně,“ uzavřel Martin Netolický.

Komerční tisková zpráva

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL