Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Krajští zastupitelé odmítají drancování krajských silnic. Požadují, aby se investoři, kteří zvýší zatížení silnic nižších tříd, podíleli na jejich rekonstrukci

27.04.2017
Krajští zastupitelé odmítají drancování krajských silnic. Požadují, aby se investoři, kteří zvýší zatížení silnic nižších tříd, podíleli na jejich rekonstrukci

Foto: pardubickykraj.cz

Popisek: Stav komunikace - ilustrační foto

Zastupitelé Pardubického kraje požadují, aby se investoři, kvůli nimž se výrazným způsobem zvýší zatížení silnic nižších tříd, které nejsou svým konstrukčním řešením na extrémní zátěž připravené, finančně podíleli na jejich rekonstrukci. Na tuto problematiku pamatuje také platná česká legislativa.

Příkladem z poslední doby je například výstavba logistického terminálu v České Třebové. Jelikož není cílem omezovat soukromé investice, prosí zastupitelé obce a investory, aby byla krajská samospráva o obdobných rozsáhlých investicích včas informována, a mohlo se tak do budoucna obdobným situacím předejít.

„Máme samozřejmě zájem na rozvoji území, ale je nutné předcházet situacím, kdy dochází k nadměrnému ničení krajského majetku. Rádi vyslechneme záměry obcí a investorů, ale je nutné vždy u obdobně rozsáhlých projektů zvážit také připravenost dopravní infrastruktury v daném místě. K jednáním jsme však kdykoliv připraveni. Bohužel v případě logistického centra tato diskuse neproběhla, ačkoliv jsme upozorňovali na problematiku dopravní infrastruktury v okolí,“ řekl hejtman Martin Netolický.

Zastupitelé požadují rychlé řešení

Se souhlasem krajských zastupitelů budou na příští řádné jednání pozváni také starosta České Třebové Jaroslav Zedník a ředitel společnosti Metrans Jiří Samek, aby mohli společně se zastupiteli diskutovat nad tíživou dopravní situací na Českotřebovsku. Zastupitelům se nelíbí, že je ničen majetek v krajském vlastnictví, a požadují společně s hejtmanem rychlé řešení. „Vzhledem k tomu, že došlo na této silnici k mimořádné změně dopravního významu, navrhl jsem, aby bylo s investorem jednáno podle ustanovení paragrafu 39 zákona o pozemních komunikacích. Pokud dojde k podstatnému nárůstu zatížení komunikace a technický stav komunikace tomu zjevně neodpovídá, tak ten, který nárůst způsobil, je povinen uhradit náklady, spojené s nezbytnou úpravou dotčené části komunikace,“ uvedl člen krajského zastupitelstva David Švec.

V tomto konkrétním případě je zcela zjevné, že předmětnou komunikaci využívá jako jedinou přístupovou cestu k překladišti právě společnost Metrans. „Souhlasím s hejtmanem, že k tomuto problému nemuselo vůbec dojít, pokud by město Česká Třebová při přípravě takto velké stavební akce spolupracovalo s Pardubickým krajem. Otázky dopravního napojení se mohly řešit s předstihem a ve vzájemné shodě,“ dodal Švec.

Komerční tisková zpráva

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL