Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Plníme dohody mezi vládou a Odborovým svazem dopravy, zní z kraje. Náklady nad rámec nařízení musí nést samotní dopravci, připomíná hejtman Netolický

24.03.2017
Plníme dohody mezi vládou a Odborovým svazem dopravy, zní z kraje. Náklady nad rámec nařízení musí nést samotní dopravci, připomíná hejtman Netolický

Autor: ČT

Popisek: Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje

Pardubický kraj se stále staví čelem k nařízení české vlády, které nařizuje autobusovým společnostem navýšit mzdy řidičům autobusů a uvolní z rozpočtu částku, přesahující 20 milionů korun. Plní tak podmínky, které svým dopisem prezentoval také předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík. Ostatní finance nad rámec nařízení musí nést samotní dopravci, kteří si tyto podmínky již dříve vyjednali.

„Naše připravenost dorovnat řidičům autobusů a jejich společnostem částku, kterou svým nařízením stanovila česká vláda, stále trvá. Je nutné upozornit na dopis, který 8. září minulého roku odeslal předseda Odborového svazu dopravy všem předsedům základních organizací. V něm je ve třech bodech uvedeno dohodnuté řešení odměňování řidičů autobusů,“uvedl hejtman Martin Netolický.

Kraj splnil ve všech bodech

Hejtman dále konkretizoval body dohody. „Bod A hovoří o přesunu řidičů ze třetí do páté skupiny prací a zaručené mzdě ve výši 98,10 korun za hodinu, což představuje minimální mzdu 16 400 korun. V našem kraji to dělá jeden milion korun. Bod B stanovuje odměnu za hodinu čekání ve výši 78,48 korun za hodinu. V našem kraji patnáct milionů korun. Bod C zavádí příplatek za ztížené pracovní prostředí v hodnotě 6,60 korun za každou odpracovanou hodinu. Pro Pardubický kraj částka 4,5 milionu korun. Souhrnně jsme tedy na několikrát zmiňované částce, přesahující 20,5 milionu korun. Za náš kraj tedy splněno ve všech bodech. Veškeré další nároky jsou nad rámec tohoto nařízení a musí je nést konkrétní dopravce,“ dodal.

Ke stávce není důvod

K možnosti stávky dopravců v regionu se vyjádřil také náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Z mého pohledu není ke stávce žádný důvod. Plníme, co plnit máme. Opět zdůrazňuji, že je nezbytné zamyslet se nad nastavením na dalších deset let. Proto budeme chtít při přípravě nového tendru zapojit všechny dotčené strany, a to jak odbory, tak zaměstnavatele, kteří se budou moci vyjádřit k zadávacím podmínkám. Rozhodně není možné, aby byly ceny nasmlouvané na deset let bez možnosti jakéhokoliv pohybu ve vztahu k vývoji ekonomiky,“ uvedl Michal Kortyš.

Konerční tisková zpráva

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace