Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Stovky milionů korun do silnic v Pardubickém kraji: Kde se vám letos bude jezdit lépe? V plánu je třicet staveb. A možná přijde i... archeolog

12.01.2017
Stovky milionů korun do silnic v Pardubickém kraji: Kde se vám letos bude jezdit lépe? V plánu je třicet staveb. A možná přijde i... archeolog

Foto: rszk.cz

Popisek: Práce na silnici, ilustrační foto

Pardubický kraj skončil hospodaření loňského roku s přebytkem. Rekordní částku přesahující 400 milionů korun hodlá stejně jako v minulých letech investovat zpět do regionu, nejvíce do oblasti dopravy a dopravní infrastruktury. Taková informace zazněla hned v úvodu pracovního setkání zástupců institucí a firem působících v oblasti dopravy s představiteli Pardubického kraje a Krajské hospodářské komory Pardubického kraje.

Problém je především v komplikovanosti příprav

Velká část programu pracovního setkání se věnovala problematice čerpání evropských dotací. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický připomněl, že mezi ukončením a zahájením nového operačního programu uplynuly téměř dva roky, které se Pardubickému kraji podařilo velmi dobře překlenout. Aktuálně jsou vypsány výzvy z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Krajská příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje má teď za úkol vytvářet podporu pro přípravu projektů ucházejících se o dotace z tohoto programu. 

„Problém s IROPem je především v komplikovanosti příprav, což logicky opožďuje samotné čerpání finančních prostředků. Problematická je například metodika týkající se zadávání zakázek a sčítání či nesčítání projektových dokumentací,“ popsal aktuální problémy hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Letos se začne se čtyřmi stavbami

„V letošním roce zahájíme čtyři stavby, dalších 27 staveb připravujeme. Jejich zařazení do programu budeme řešit bez ohledu na územní rozložení, ale podle stavu připravenosti daného projektu,“ dodal hejtman. Pro Českou republiku je na rekonstrukce silnic II. a III. třídy, které navazují na mezinárodní síť TEN-T, určeno 27 miliard korun. Další prostředky by měl kraj získat ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

„Podle mých informací navíc ministr dopravy Dan Ťok je usnesením vlády vázán, že musí pro kraje najít finance ve výši alespoň minulého roku, což jsou zhruba tři miliardy korun, a z toho necelých 200 milionů pro náš kraj,“ doplnil ještě hejtman Netolický.

Hejtman Martin Netolický přinesl dobré zprávy o dopravních stavbách.

Mám vizi, oznámil náměstek 

Na skutečnost, že Pardubický kraj musí být připraven a musí být schopen maximálně využít veškeré dotační možnosti, upozornil i náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. Podle něj je nutné co nejvíce urychlit veškeré přípravné procesy. „Mám vizi, která zahrnuje přípravu dlouhodobého plánu investic do dopravní infrastruktury nejen v Pardubicích, ale v celém regionu až do roku 2030 nebo dokonce 2050,“ prohlásil náměstek hejtmana Kortyš. 

Pardubický kraj je z pohledu realizace investic do všech oblastí, nejen dopravy, úspěšný a tento trend se snaží zachovat i pro příští roky. „Máme připravené projekty za tři miliardy korun z neevropských zdrojů a za čtyři miliardy z evropských fondů. V příštích letech tak můžeme v kraji realizovat investice za sedm miliard korun, což doufám, že se nám také podaří,“ uvedl 1. náměstek hejtmana pro oblast investic, majetku a kultury Roman Línek. 

A co dálnice D35? Konečně archeologický průzkum

V rámci Pardubického kraje neinvestuje do dopravní infrastruktury jen krajská samospráva, ale i stát. Ovšem zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR a Správy železniční dopravní cesty se na pracovním setkání shodli, že letošní rok bude „pouze“ o přípravách a nikoli o stavbách. Přesto tu zazněla dobrá zpráva – první dva úseky dálnice D35 z Opatovic do Časů a Ostrova získaly výjimku vlády a nemusí znovu usilovat o kompletní posudek o vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA.

A protože jsou vykoupeny téměř všechny pozemky potřebné pro stavbu, může už letos na jaře začít archeologický průzkum a do konce roku by mohlo být dokončeno i výběrové řízení na dodavatele stavby. „Posunuli jsme se dále také s projekty na přivaděčích k D35, tedy silnic II. a III. třídy, které jsou v majetku kraje. Máme čistopis memoranda k D35 a snažíme se získat podporu státu i pro další silnice nižších tříd, kde dojde ke zvýšení dopravní zátěže v souvislosti s výstavbou dálnice,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Komerční tisková zpráva

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na 

Vložil: Lucie Bartoš