Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Na lukrativních tratích umí jezdit každý. Role Českých drah je nezastupitelná, míní hejtman Netolický

11.08.2016
Na lukrativních tratích umí jezdit každý. Role Českých drah je nezastupitelná, míní hejtman Netolický

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Slavnostní jízdy se zúčastnil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, který cestoval z České Třebové do Prahy

Ve středu 13. července uplynulo již 80 let od zahájení provozu dnes již legendárního vlaku Slovenská strela, který se na tehdejší československé železnici na trase Praha - Bratislava objevil v roce 1936.

Stát bude s jistotou přispívat na vlaky až do roku 2035

Slavnostní jízdy se jako jediný zástupce českých krajů zúčastnil také hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, který cestoval z České Třebové do Prahy.

„Považuji za důležité se této prestižní akce zúčastnit, protože vnímám nezastupitelnou úlohu národního dopravce v rámci regionální dopravy objednávané českými kraji. České dráhy vždy byly, jsou a doufám, že i budou nadále partnerem při zajišťování dopravní obslužnosti v regionech. Původně stát krajům přispíval na základě memoranda, které však vyprší v roce 2019. Nyní již máme jistotu, že nám stát bude přispívat na objednávky osobních a spěšných vlaků až do roku 2035,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Na lukrativních tratích umí jezdit každý dopravce

„Na lukrativních tratích umí jezdit každý dopravce, ale na méně frekventovaných regionálních tratích plní České dráhy nezastupitelnou úlohu, kterou není podle mého názoru nikdo jiný schopen dostatečně nahradit,“ dodal hejtman Martin Netolický. 

Předválečný motorový expres se stal železniční legendou v Čechách, na Moravě i na Slovensku díky neobvyklému aerodynamickému tvaru, komfortu i desítky let nepřekonanému rychlostnímu rekordu na trati Bratislava – Praha. Ten překonaly až vlaky EuroCity. České dráhy u příležitosti výročí 80 let Slovenské strely během léta opatřily jednu z lokomotiv řady 380 mimořádným výročním nátěrem s vizualizací legendárního motorového expresu.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na 

Vložil: Lucie Bartoš