Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubický kraj trápí nedostatek řidičů autobusů. A není sám… Chybí jich úctyhodných patnáct tisíc!

04.08.2016
Pardubický kraj trápí nedostatek řidičů autobusů. A není sám… Chybí jich úctyhodných patnáct tisíc!

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Řidiči jezdí na málo vytížených spojích, a poté scházejí na linkách, dopravujících děti do školy nebo pracovníky do zaměstnání

Nejen Pardubický kraj se dlouhodobě potýká s nedostatkem řidičů autobusů, které obsluhují objednávané regionální spoje. Ačkoliv se kraj snaží dlouhodobě tuto záležitost řešit nejen s dopravci, ale také s centrálními orgány, zdá se celá situace i nadále těžko řešitelná.

Chybí deset až patnáct tisíc řidičů

„V současné době chybí v celé republice 10 až 15 tisíc řidičů, což je obrovské číslo, které se zákonitě musí na dopravní obslužnosti projevit. Jedním z problémů, který současnou situaci způsobil, byla krajně nepovedená optimalizace veřejné dopravy společností OREDO v roce 2011. Zatímco před tímto krokem objednával kraj 14,3 milionu autobusových kilometrů, po optimalizaci to bylo 21 milionů. V současné době jsme pod hranicí 16 milionů kilometrů, avšak stále vysoko nad původní hranicí,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.

„Bohužel se nám tak kvůli požadavkům obcí stává, že řidiči jezdí na málo vytížených linkách a poté scházejí na linkách dopravujících děti do školy nebo pracovníky do zaměstnání. Pokud nedojde k rychlé změně, může mít současná situace společně se zvyšujícím se věkovým průměrem současných řidičů následky v celé republice,“ sdělil náměstek Jaromír Dušek.

Probém je získávání nových řidičů a odměňování stávajících 

Dušek také připomněl problematické získávání nových řidičů a odměňování stávajících. „Již v minulosti jsme jednali s dopravci, aby finance ušetřené zlevněním pohonných hmot přesunuli primárně do mzdové složky stávajících řidičů a tím také lákali nové potenciální zaměstnance. Kromě finančního ohodnocení vidím jako odrazující také nároky na časové zatížení včetně vysoké zodpovědnosti za cestující, což je pro mnoho uchazečů o zaměstnání nepřijatelné. Bohužel situace je obdobná jako v celé řadě profesí, jelikož v některých oblastech kraje je při odečtení skupiny obyvatel, která o práci nejeví zájem, nezaměstnanost téměř nulová,“ dodal náměstek Jaromír Dušek.

Problematika nedostatku řidičů a jejich odměňování byla opakovaně řešena také na jednání Asociace krajů České republiky a následně s příslušnými gesčními ministry.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na  

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace