Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pardubický kraj trápí nedostatek řidičů autobusů. A není sám… Chybí jich úctyhodných patnáct tisíc!

04.08.2016
Pardubický kraj trápí nedostatek řidičů autobusů. A není sám… Chybí jich úctyhodných patnáct tisíc!

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Řidiči jezdí na málo vytížených spojích, a poté scházejí na linkách, dopravujících děti do školy nebo pracovníky do zaměstnání

Nejen Pardubický kraj se dlouhodobě potýká s nedostatkem řidičů autobusů, které obsluhují objednávané regionální spoje. Ačkoliv se kraj snaží dlouhodobě tuto záležitost řešit nejen s dopravci, ale také s centrálními orgány, zdá se celá situace i nadále těžko řešitelná.

Chybí deset až patnáct tisíc řidičů

„V současné době chybí v celé republice 10 až 15 tisíc řidičů, což je obrovské číslo, které se zákonitě musí na dopravní obslužnosti projevit. Jedním z problémů, který současnou situaci způsobil, byla krajně nepovedená optimalizace veřejné dopravy společností OREDO v roce 2011. Zatímco před tímto krokem objednával kraj 14,3 milionu autobusových kilometrů, po optimalizaci to bylo 21 milionů. V současné době jsme pod hranicí 16 milionů kilometrů, avšak stále vysoko nad původní hranicí,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.

„Bohužel se nám tak kvůli požadavkům obcí stává, že řidiči jezdí na málo vytížených linkách a poté scházejí na linkách dopravujících děti do školy nebo pracovníky do zaměstnání. Pokud nedojde k rychlé změně, může mít současná situace společně se zvyšujícím se věkovým průměrem současných řidičů následky v celé republice,“ sdělil náměstek Jaromír Dušek.

Probém je získávání nových řidičů a odměňování stávajících 

Dušek také připomněl problematické získávání nových řidičů a odměňování stávajících. „Již v minulosti jsme jednali s dopravci, aby finance ušetřené zlevněním pohonných hmot přesunuli primárně do mzdové složky stávajících řidičů a tím také lákali nové potenciální zaměstnance. Kromě finančního ohodnocení vidím jako odrazující také nároky na časové zatížení včetně vysoké zodpovědnosti za cestující, což je pro mnoho uchazečů o zaměstnání nepřijatelné. Bohužel situace je obdobná jako v celé řadě profesí, jelikož v některých oblastech kraje je při odečtení skupiny obyvatel, která o práci nejeví zájem, nezaměstnanost téměř nulová,“ dodal náměstek Jaromír Dušek.

Problematika nedostatku řidičů a jejich odměňování byla opakovaně řešena také na jednání Asociace krajů České republiky a následně s příslušnými gesčními ministry.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na  

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace