Kovolis Hedvikov chystá rozšíření továrny. Budoucí zaměstnance zaučuje už během studia
26.07.2016
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Hejtman Netolický s ředitelem firmy.
Třemošnický Kovolis Hedvikov se řadí mezi nejvýznamnější zaměstnavatele v regionu, ve čtyřsměnném provozu zde pracuje přes tisíc kmenových zaměstnanců. Další by měly najít uplatnění v nové provozovně, kterou společnost chystá postavit v příštím roce. O těchto plánech či o úspěšné spolupráci s místní Střední odbornou školou a Středním odborným učilištěm technickým jednal s představiteli firmy hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Špičky musí reagovat na potřeby trhu
„Kovolis Hedvikov patří v oblasti tlakového slévání slitin mezi špičky ve svém oboru, a proto musí reagovat na potřeby trhu. Pro zefektivnění výrobního procesu a zvýšení produkce proto plánuje vystavět v průmyslové zóně v Třemošnici nový závod, který nabídne lidem z okolí až 500 pracovních míst,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že nové zaměstnance získává firma i díky úspěšné spolupráci s odborným učilištěm v Třemošnici.
„Škola je vzorem spolupráce s velkými zaměstnavateli v regionu. Pardubický kraj v minulých dvou letech školu opravil a investoval i do vybavení. Výsledky se postupně dostavují a absolventi nachází uplatnění v Kovolisu či ve společnosti Dako,“ podotkl hejtman.
Od druhého ročníku do nástrojárny či podle profese do dalších dílen
Studenti chodí na praktickou výuku do Kovolisu Hedvikov od druhého ročníku do nástrojárny či podle profese do dalších dílen. Pod odborným dohledem zde pracují dva, tři dny v měsíci. Ve třetím ročníku přicházejí na pětiměsíční praxi. „To už se u nás dobře orientují. My máme tak šanci poznat jejich zájem a schopnosti a nabídnout jim zaměstnání. Každoročně se u nás prakticky vyučí mezi sedmi a deseti učni,“ řekl ředitel firmy Miloslav Pavlas.
Kovolis Hedvikov se historicky specializuje na tlakové slévání hliníkových slitin a svým zákazníkům dodává kompletní řešení v této oblasti – vývoj dílů, konstrukci a výrobu nástrojů, výrobu odlitků, jejich obrobení a povrchovou úpravu. Ve výrobních halách v Hedvičině údolí v Třemošnici a v nedalekém Ronově nad Doubravou produkuje součástky pro nákladní vozy, autobusy i osobní vozy po celém světě, například pro Citroëny nebo Peugeoty.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Lucie Bartoš