Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Přestože lyžaři nad letošní zimou úpí, hejtman si libuje. Silničáři v Pardubickém kraji totiž zvládnou opravit to, co by jinak nešlo. Například...

06.02.2016
Přestože lyžaři nad letošní zimou úpí, hejtman si libuje. Silničáři v Pardubickém kraji totiž zvládnou opravit to, co by jinak nešlo. Například...

Foto: Pardubický kraj

Popisek: Sklad posypové soli.

V porovnání s minulými roky je letošní zima pro Správu a údržbu silnic Pardubického kraje (SÚS) zatím klidná. Po teplotně nadprůměrných měsících listopadu a prosinci se chladné počasí ozvalo až v lednu. Za prvních dvacet dnů v roce 2016 tak bylo spotřebováno 2805 tun soli, což je devětkrát více než za celé zimní období do té doby. I tak zbývá dostatek prostředků na běžnou údržbu a investice.

Díky "horší" zimě zbyly peníze na opravy

„Mírný průběh zimních podmínek v období konce roku umožnil část finančních prostředků využít na činnosti běžné údržby, které při obvyklém průběhu zimního období není možné z důvodů nízkých teplot vykonávat. Jedná se o opravy povrchů vozovek, dokonce i teplou asfaltovou směsí,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Dále byla realizována údržba odvodnění příkopů a krajnic, dopravního značení, silniční vegetace a nestavební údržba mostů. 

Technika Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Výraznější ochlazení a větší intenzitu srážek přinesl až nový rok, SÚS Pardubické kraje tak každý lednový den evidovalo výjezd vozidel zimní údržby. „Prozatím nejnáročnější na údržbu silnic bylo období od 23. do 25. ledna. V sobotu 23. ledna napadlo na území Pardubického kraje až 12 centimetrů sněhu a za tento jediný den bylo za pomoci pluhu upraveno 8200 kilometrů silnic, což je téměř trojnásobek celkové délky silniční sítě II. a III. třídy na území kraje,“ řekl náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.

Soli, písku i drti zůstalo dost

Teplotně nadprůměrný konec roku 2015 měl za následek, že ačkoliv bylo více posypových dnů (26) než v roce 2014 (24), tak se spotřeboval výrazně nižší objem posypového materiálu. Silničáři v listopadu a prosinci použili jen 354 tun posypové soli, zatímco vloni za stejné období spotřebovali 1686 tun. Podobné je to i s využitím písku a drti, které kleslo z loňských 5157 tun na letošních 1472 tun. 

Rozsah zimní údržby:

Kompletní délka silnic II. a III. tříd v Pardubickém kraji 3134 km 

Rozdělení dle technologie údržby:

chemický posyp 1373 km

inertní zdrsňovaní posyp 1408 km

pouze pluhování 210 km

v zimě neudržováno 143 km

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .  

 

Vložil: Lucie Bartoš