Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Přestože lyžaři nad letošní zimou úpí, hejtman si libuje. Silničáři v Pardubickém kraji totiž zvládnou opravit to, co by jinak nešlo. Například...

06.02.2016
Přestože lyžaři nad letošní zimou úpí, hejtman si libuje. Silničáři v Pardubickém kraji totiž zvládnou opravit to, co by jinak nešlo. Například...

Autor: Pardubický kraj

Popisek: Sklad posypové soli.

V porovnání s minulými roky je letošní zima pro Správu a údržbu silnic Pardubického kraje (SÚS) zatím klidná. Po teplotně nadprůměrných měsících listopadu a prosinci se chladné počasí ozvalo až v lednu. Za prvních dvacet dnů v roce 2016 tak bylo spotřebováno 2805 tun soli, což je devětkrát více než za celé zimní období do té doby. I tak zbývá dostatek prostředků na běžnou údržbu a investice.

Díky "horší" zimě zbyly peníze na opravy

„Mírný průběh zimních podmínek v období konce roku umožnil část finančních prostředků využít na činnosti běžné údržby, které při obvyklém průběhu zimního období není možné z důvodů nízkých teplot vykonávat. Jedná se o opravy povrchů vozovek, dokonce i teplou asfaltovou směsí,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Dále byla realizována údržba odvodnění příkopů a krajnic, dopravního značení, silniční vegetace a nestavební údržba mostů. 

Technika Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Výraznější ochlazení a větší intenzitu srážek přinesl až nový rok, SÚS Pardubické kraje tak každý lednový den evidovalo výjezd vozidel zimní údržby. „Prozatím nejnáročnější na údržbu silnic bylo období od 23. do 25. ledna. V sobotu 23. ledna napadlo na území Pardubického kraje až 12 centimetrů sněhu a za tento jediný den bylo za pomoci pluhu upraveno 8200 kilometrů silnic, což je téměř trojnásobek celkové délky silniční sítě II. a III. třídy na území kraje,“ řekl náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.

Soli, písku i drti zůstalo dost

Teplotně nadprůměrný konec roku 2015 měl za následek, že ačkoliv bylo více posypových dnů (26) než v roce 2014 (24), tak se spotřeboval výrazně nižší objem posypového materiálu. Silničáři v listopadu a prosinci použili jen 354 tun posypové soli, zatímco vloni za stejné období spotřebovali 1686 tun. Podobné je to i s využitím písku a drti, které kleslo z loňských 5157 tun na letošních 1472 tun. 

Rozsah zimní údržby:

Kompletní délka silnic II. a III. tříd v Pardubickém kraji 3134 km 

Rozdělení dle technologie údržby:

chemický posyp 1373 km

inertní zdrsňovaní posyp 1408 km

pouze pluhování 210 km

v zimě neudržováno 143 km

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .  

 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace