Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Co zaujalo Jiřího Macků

Co zaujalo Jiřího Macků

Každou středu i neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, ať už si myslíte, že byla a bude, anebo naopak

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Překvapivě to nevypadá špatně… Dluhonský most má nevšední barvu, sytě růžovou. Na jeho sestavení použili tisíc šroubů

19.09.2018
Překvapivě to nevypadá špatně… Dluhonský most má nevšední barvu, sytě růžovou. Na jeho sestavení použili tisíc šroubů

Autor: Město Přerov

Popisek: Tento most je od nedělie k vidění v Přerově – nad nadregionálním železničním koridorem

Ze soboty na neděli dělníci nad železniční tratí v Přerově usazovali druhý Dluhonský most. Konstrukce zaujme na první pohled, a to především neobvyklou barvou. Zatímco první most, který byl instalován v dubnu, je tmavě modrý - ten druhý má sytě růžovou barvu.

„V noci z 15. na 16. září ocelovou konstrukci usadíme. Práce začnou v sobotu o půl deváté večer a skončí v neděli okolo osmé hodiny ráno. Na trati budou nutné výluky,“ uvedl náměstek přerovského primátora Petr Měřínský před usazením konstrukce. Připomněl i to, že barevné rozlišení mostů je na první pohled pěkné a barvy vedle sebe budou působit vyváženě. „Modrý, rozměrové menší most, se klene nad tratí vedoucí do České Třebové, růžový most bude nad kolejemi, mířícími do Bohumína,“ podotkl.

Most váží včetně spojovacího materiálu zhruba 64 tun a jeho výroba trvala měsíc. Vyráběli ho dělníci v prostějovské firmě DT Mostárna, kontrolovali ho odborníci od generálního dodavatele celé stavby – tedy firmy Strabag. „Kontrola proběhla v několika etapách. Nejdříve se hodnotila kvalita vlastní ocelové konstrukce včetně svarů, následně pak kvalita a předepsaná tloušťka nástřiku,“ upřesnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu. Jak dále řekla, most byl ve stavu, kdy bylo nutno dva hlavní ocelové nosníky a třináct příčníků montovat až na místě. „Pro jeho smontování je zapotřebí tisíc speciálních šroubů, které se musí ve velmi krátké době výluky – tedy v průběhu necelých jedenácti hodin – sešroubovat,“ připomněla.

Přerovští nečekali, až jim to spadne

Oba mosty, které vedou z Přerova do místní části Dluhonice, budou předány k užívání letos v prosinci. I když od neděle jsou na místě obě konstrukce, tak dělníky čekají ještě stovky hodin práce – například je třeba zhotovit konstrukční vrstvy komunikace včetně asfaltu, přimontovat zábradlí a podobně.

Nové Dluhonské mosty jsou náhradou za zchátralé mostní stavby, které trpěly celoplošnou korozí, deformací výztuh a zatékáním. Proto se zástupci Přerova vloni rozhodli, že je vymění za nové. Stavební firma převzala zakázku v listopadu roku 2017 - a zavázala se, že do roka tu postaví mosty, které budou sloužit nejen autům, ale díky větší šířce mostů i návazných komunikací také chodcům. Celá akce přijde město na 90 milionů korun včetně DPH, z toho Státní fond dopravní infrastruktury zaplatí 78 milionů 721 tisíc korun. 

Zdroj TK

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace