Překvapivě to nevypadá špatně… Dluhonský most má nevšední barvu, sytě růžovou. Na jeho sestavení použili tisíc šroubů
19.09.2018
Foto: Město Přerov
Popisek: Tento most je od nedělie k vidění v Přerově – nad nadregionálním železničním koridorem
Ze soboty na neděli dělníci nad železniční tratí v Přerově usazovali druhý Dluhonský most. Konstrukce zaujme na první pohled, a to především neobvyklou barvou. Zatímco první most, který byl instalován v dubnu, je tmavě modrý - ten druhý má sytě růžovou barvu.
„V noci z 15. na 16. září ocelovou konstrukci usadíme. Práce začnou v sobotu o půl deváté večer a skončí v neděli okolo osmé hodiny ráno. Na trati budou nutné výluky,“ uvedl náměstek přerovského primátora Petr Měřínský před usazením konstrukce. Připomněl i to, že barevné rozlišení mostů je na první pohled pěkné a barvy vedle sebe budou působit vyváženě. „Modrý, rozměrové menší most, se klene nad tratí vedoucí do České Třebové, růžový most bude nad kolejemi, mířícími do Bohumína,“ podotkl.
Most váží včetně spojovacího materiálu zhruba 64 tun a jeho výroba trvala měsíc. Vyráběli ho dělníci v prostějovské firmě DT Mostárna, kontrolovali ho odborníci od generálního dodavatele celé stavby – tedy firmy Strabag. „Kontrola proběhla v několika etapách. Nejdříve se hodnotila kvalita vlastní ocelové konstrukce včetně svarů, následně pak kvalita a předepsaná tloušťka nástřiku,“ upřesnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu. Jak dále řekla, most byl ve stavu, kdy bylo nutno dva hlavní ocelové nosníky a třináct příčníků montovat až na místě. „Pro jeho smontování je zapotřebí tisíc speciálních šroubů, které se musí ve velmi krátké době výluky – tedy v průběhu necelých jedenácti hodin – sešroubovat,“ připomněla.
Přerovští nečekali, až jim to spadne
Oba mosty, které vedou z Přerova do místní části Dluhonice, budou předány k užívání letos v prosinci. I když od neděle jsou na místě obě konstrukce, tak dělníky čekají ještě stovky hodin práce – například je třeba zhotovit konstrukční vrstvy komunikace včetně asfaltu, přimontovat zábradlí a podobně.
Nové Dluhonské mosty jsou náhradou za zchátralé mostní stavby, které trpěly celoplošnou korozí, deformací výztuh a zatékáním. Proto se zástupci Přerova vloni rozhodli, že je vymění za nové. Stavební firma převzala zakázku v listopadu roku 2017 - a zavázala se, že do roka tu postaví mosty, které budou sloužit nejen autům, ale díky větší šířce mostů i návazných komunikací také chodcům. Celá akce přijde město na 90 milionů korun včetně DPH, z toho Státní fond dopravní infrastruktury zaplatí 78 milionů 721 tisíc korun.
Zdroj TK
Vložil: Markéta Vančová