Hranice: Pro veřejnost se zavádí Spotřebitelský ombudsman
17.06.2013
Foto: jan Zátorský, Mafra, Profimediacz
Popisek: Obchod, ilustrační foto
Nová forma pomoci v oblasti spotřebitelských práv začne sloužit na veřejnosti na živnostenském úřadě v Hranicích. Systém umožní ve spolupráci s nevládními organizacemi rychle a bezplatně se domoci svých práv.
Informoval o tom web města Hranice. Spotřebitelský ombudsman je zaveden kvůli okamžitému řešení palčivého problému s nepoctivým prodejem na předváděcích akcích. Na nich je v řadě případů prodáváno zboží nebo jsou nabízeny služby za použití nekalých obchodních praktik. Spotřebitelům je nuceno ke koupi zboží, které ve skutečnosti nepotřebují. V mnohých případech se navíc jedná o zboží značně předražené.
Snazší kontrola prodejců
Spotřebitel se díky nově zaváděnému systému bude moci zdarma obrátit na některý ze živnostenských úřadů, kde mu pomohou vyplnit jednoduchý vstupní formulář. Ten přejde na místně nejbližší nevládní neziskovou organizaci, která potom bude radit, případně zastupovat spotřebitele, a to opět bezplatně. Systém současně umožní případnou snazší kontrolu dotčeného prodejce orgány státu.
Pokud se spotřebitel rozhodne obrátit se na nevládní neziskovou organizaci přímo, poskytujeme mu kontakty na organizace, které se zabývají ochranou spotřebitele. Může také využít publikovaných vzorů, seznamu spotřebitelských organizací a dalších informací přímo na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu.
Kontaktní údaje na živnostenský úřad v Hranicích jsou: Zámecká 118, přízemí - dveře č.120, 75301 Hranice I - Město, kontaktní osoba Bc.Dagmar Chmelařová, tel. 581 828 565, e-mail .
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.
Vložil: Redaktor KL