Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Zelená Olomouc: Aliance Olomouc - změna plánu?

01.03.2013
Zelená Olomouc: Aliance Olomouc - změna plánu?

Autor: MHD Olomouc

Popisek: Olomoucké tramvaje

Mladí konzervativci, mládežnická organizace ODS, uspořádali na Gymnáziu Čajkovského v Olomouci panelovou diskuzi pro středoškoláky a veřejnost s názvem „Budoucnost veřejné dopravy v Olomouci s akcentem na výstavbu nové tramvajové tratě“.

Jedním z hostů byl i primátor města Martin Novotný (ODS), který se tak vůbec poprvé osobně účastnil přímé debaty s občany zaměřené na téma výstavby nové tramvajové trati na Nové Sady. Bohužel až v době, kdy je o její výstavbě dávno rozhodnuto.

Za Alianci Olomouc – změna plánu? se panelové diskuze účastnil Ing. arch. Petr Daněk, který rovněž zastupuje sdružení Za krásnou Olomouc, a Mgr. Miroslav Kutal, který zastupuje Hnutí DUHA – Olomouc. Besedu moderoval Doc. Mgr. Pavel Šaradín, Ph.D.

Petr Daněk k tématu uvádí: „Trasu tramvaje na Nové Sady lze ještě stále změnit, město by tak ušetřilo investiční náklady, ale zejména by nevznikl nefunkční dopravní paskvil se značnými provozními výdaji.“

Z oficiálních podkladů vyplývá, že schválená trasa přes Šantovku v délce 1,5 km celkově vyjde na 435 mil. Kč, přičemž město zaplatí 356 mil. Kč a podíl investora Šantovky k vlastní tramvajové trati vychází na necelých 79 mil. Kč (tj. necelá 1/5 nákladů).

Alternativní trasa Rooseveltovou ulicí, která byla obsažena v původních plánech, měří 1,0 km a přišla by zhruba na 200 mil. Kč. Město Olomouc tak bude do nové tramvajové tratě, jejíž údržba bude nákladnější a dopravní provoz komplikovanější, investovat o 156 mil. Kč více.

Miroslav Kutal řekl: „Město Olomouc v letech 2005–2006 neinformovalo své občany o připravované podstatě změny územního plánu a o tramvaji začalo intenzivně psát až v momentě, kdy byla jím prosazená varianta schválena."

Asociace nevládních organizací Zelený kruh již v květnu 2012 upozornila na to, že podpora projektu Mladých konzervativců je bezprecedentním financováním stranické organizace z prostředků státu (tj. Ministerstva životního prostředí). Na druhou stranu právě díky Mladým konzervativcům se uskutečnila beseda, která nám tu roky scházela.

(Zdroj: zelenaolomouc.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace