Jezdili tudy arcibiskupové, teď bude stezka patřit cyklistům a propojí Olomouc s Kroměříží. Poradila i europoslankyně, která je nadšená kolařka
16.02.2015
Foto: Archiv političky
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová z Kroměříže si ráda nasadí cyklistickou helmou a vyrazí do přírody.
Starostové mikroregionu Střední Haná se před pár dny sešli v Kojetíně, aby se poradili o dalším postupu v budování cyklostezky s pracovním názvem „Arcibiskupská". Na schůzce byly představeny odborné studie a možnosti konkrétních tras, které by měly propojit Olomouc s Tovačovem, Kojetínem a Kroměříží.
Když jsme dali prostor cyklistům, zvýšili jsme návštěvnost Kroměříže
Europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD) seznámila starosty se svými zkušenostmi ze stavby cyklostezky, která vede z Kroměříže na jih podél řeky Moravy. Řešila ji ze své předchozí pozice místostarostky města Kroměříže. „Vybudování cyklostezek je znát na rozvoji cestovního ruchu a zvýšení návštěvnosti Kroměříže. Z jihu se k nám již turisté dostanou, pro rekreační cyklisty ale stále neexistuje trasa podél Moravy na sever - spojení Kroměříže s Bezměrovem a Kojetínem," uvedla Olga Sehnalová.
Politička sama je zdatnou cyklistkou. Rozvoji cyklostezek se věnuje i na půdě Evropského parlamentu ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch.
Proč Arcibiskupská?
Zhruba desetikilometrový úsek leží na trase z Olomouce do Kroměříže, tedy mezi dvěma arcibiskupskými městy. „Z hlediska cestovního ruchu je Arcibiskupská cyklostezka nesmírně důležitý projekt pro celý region. Řeka Morava se nabízí jako přirozená spojnice měst regionu. Budování cyklostezek podporuji a jsem ráda, že se pro něj podařilo nadchnout i starosty. Těším se na budoucí spolupráci s nimi," doplnila europoslankyně Sehnalová.
Politička, která byla do Evropského parlamentu zvolena už v roce 2009, je mimo jiné ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch. V oblasti zvyšování bezpečnosti silničního provozu se podílela na přípravě řady strategických dokumentů, jejichž cílem je do roku 2020 podstatně snížit nehodovost v Evropě. „Dopravní nehody v Evropské unii si každým rokem vyžádají na třicet tisíc obětí,“ podotýká.
Myslí i na řidiče aut
Je také spoluautorkou nových pravidel pro technické kontroly vozidel, která mají zajistit, aby se po evropských silnicích nepohybovala nebezpečná vozidla. Poslední tři roky svého působení v Evropském parlamentu se rovněž věnovala intenzivní práci na zavedení bezpečnostního systému eCall, který posádce automobilu v případě dopravní nehody přivolá automaticky pomoc záchranářů a podstatně urychlí jejich příjezd kdekoliv v Evropě.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Lucie Bartoš