Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Koleje už jsou na většině trati na Nové Sady v Olomouci

14.08.2013
Koleje už jsou na většině trati na Nové Sady v Olomouci

Autor: Město Olomouc

Popisek: Výstavba tramvajové trati na Nové Sady

Během prázdnin se znatelně proměnilo staveniště budoucí tramvajové trati na Nové Sady. Na většině míst stavby už leží koleje, hotovo je překřížení tramvajových a železničních kolejí nedaleko Šantovky i křížení tramvajové trati s Vekomoravskou ulicí.

Informoval o tom mluvčí Olomouce Michal Folta. U sokolovny se připravuje napojení kolejového svršku nové trati na stávající trať, a to v obou směrech, jak na centrum, tak k hlavnímu nádraží. U Šantovky je už po pokládce žulové dlažby komunikace včetně kolejí a trolejového vedení prakticky hotová, rozeznat lze i místa budoucí zastávky.

Za Šantovkou musel být na konci července rozebrán železniční svršek na regionální trati, a během několikadenní plné výluky bylo nejprve podstatně zpevněno podloží přejezdu, načež zde byl znovu položen železniční a nově i tramvajový kolejový svršek. Na tzv. Jižní spojce pokračovaly práce na sanaci pláně, zaštěrkování kolejového svršku tramvajové trati a položení konstrukčních vrstev pro silnici, chodník a cyklostezku.

Podobně i ve Velkomoravské ulici pokračovaly po práce na sanaci pláně, předtím ovšem muselo za dočasného stažení automobilové dopravy do jedné poloviny vozovky proběhnout překřížení komuniace tramvajovou tratí. Podél budoucí trati už jsou montovány sloupy trolejového vedení. U křižovatky ulic Velkomoravská a Rooseveltova byla vybudována opěrná betonová zeď.

Výstavba se nezastavila ani v extrémních vedrech

Práce pokračují i během extrémně horkých dní, při kterých si ovšem musí zaměstnanci zhotovitelského sdružení firem leckdy sáhnout hodně hluboko do rezervoáru sil. Zaměstnavatel jim také dodává pitnou vodu a na pracovištích, kde může dojít vlivem horka k odpařování různých chemikálií, jsou práce při nejvyšších teplotách přerušeny. Stavební firmy musí také při extrémně zvýšené prašnosti kropit přilehlé komunikace vodou.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace