Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Koleje už jsou na většině trati na Nové Sady v Olomouci

14.08.2013
Koleje už jsou na většině trati na Nové Sady v Olomouci

Foto: Město Olomouc

Popisek: Výstavba tramvajové trati na Nové Sady

Během prázdnin se znatelně proměnilo staveniště budoucí tramvajové trati na Nové Sady. Na většině míst stavby už leží koleje, hotovo je překřížení tramvajových a železničních kolejí nedaleko Šantovky i křížení tramvajové trati s Vekomoravskou ulicí.

Informoval o tom mluvčí Olomouce Michal Folta. U sokolovny se připravuje napojení kolejového svršku nové trati na stávající trať, a to v obou směrech, jak na centrum, tak k hlavnímu nádraží. U Šantovky je už po pokládce žulové dlažby komunikace včetně kolejí a trolejového vedení prakticky hotová, rozeznat lze i místa budoucí zastávky.

Za Šantovkou musel být na konci července rozebrán železniční svršek na regionální trati, a během několikadenní plné výluky bylo nejprve podstatně zpevněno podloží přejezdu, načež zde byl znovu položen železniční a nově i tramvajový kolejový svršek. Na tzv. Jižní spojce pokračovaly práce na sanaci pláně, zaštěrkování kolejového svršku tramvajové trati a položení konstrukčních vrstev pro silnici, chodník a cyklostezku.

Podobně i ve Velkomoravské ulici pokračovaly po práce na sanaci pláně, předtím ovšem muselo za dočasného stažení automobilové dopravy do jedné poloviny vozovky proběhnout překřížení komuniace tramvajovou tratí. Podél budoucí trati už jsou montovány sloupy trolejového vedení. U křižovatky ulic Velkomoravská a Rooseveltova byla vybudována opěrná betonová zeď.

Výstavba se nezastavila ani v extrémních vedrech

Práce pokračují i během extrémně horkých dní, při kterých si ovšem musí zaměstnanci zhotovitelského sdružení firem leckdy sáhnout hodně hluboko do rezervoáru sil. Zaměstnavatel jim také dodává pitnou vodu a na pracovištích, kde může dojít vlivem horka k odpařování různých chemikálií, jsou práce při nejvyšších teplotách přerušeny. Stavební firmy musí také při extrémně zvýšené prašnosti kropit přilehlé komunikace vodou.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL