Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Koleje už jsou na většině trati na Nové Sady v Olomouci

14.08.2013
Koleje už jsou na většině trati na Nové Sady v Olomouci

Autor: Město Olomouc

Popisek: Výstavba tramvajové trati na Nové Sady

Během prázdnin se znatelně proměnilo staveniště budoucí tramvajové trati na Nové Sady. Na většině míst stavby už leží koleje, hotovo je překřížení tramvajových a železničních kolejí nedaleko Šantovky i křížení tramvajové trati s Vekomoravskou ulicí.

Informoval o tom mluvčí Olomouce Michal Folta. U sokolovny se připravuje napojení kolejového svršku nové trati na stávající trať, a to v obou směrech, jak na centrum, tak k hlavnímu nádraží. U Šantovky je už po pokládce žulové dlažby komunikace včetně kolejí a trolejového vedení prakticky hotová, rozeznat lze i místa budoucí zastávky.

Za Šantovkou musel být na konci července rozebrán železniční svršek na regionální trati, a během několikadenní plné výluky bylo nejprve podstatně zpevněno podloží přejezdu, načež zde byl znovu položen železniční a nově i tramvajový kolejový svršek. Na tzv. Jižní spojce pokračovaly práce na sanaci pláně, zaštěrkování kolejového svršku tramvajové trati a položení konstrukčních vrstev pro silnici, chodník a cyklostezku.

Podobně i ve Velkomoravské ulici pokračovaly po práce na sanaci pláně, předtím ovšem muselo za dočasného stažení automobilové dopravy do jedné poloviny vozovky proběhnout překřížení komuniace tramvajovou tratí. Podél budoucí trati už jsou montovány sloupy trolejového vedení. U křižovatky ulic Velkomoravská a Rooseveltova byla vybudována opěrná betonová zeď.

Výstavba se nezastavila ani v extrémních vedrech

Práce pokračují i během extrémně horkých dní, při kterých si ovšem musí zaměstnanci zhotovitelského sdružení firem leckdy sáhnout hodně hluboko do rezervoáru sil. Zaměstnavatel jim také dodává pitnou vodu a na pracovištích, kde může dojít vlivem horka k odpařování různých chemikálií, jsou práce při nejvyšších teplotách přerušeny. Stavební firmy musí také při extrémně zvýšené prašnosti kropit přilehlé komunikace vodou.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace