Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Splněný sen lodního kapitána váží 6 tun a měří 10 metrů. Nová vyhlídková loď se bude plavit po řece Moravě v Olomouci

08.08.2017
Splněný sen lodního kapitána váží 6 tun a měří 10 metrů. Nová vyhlídková loď se bude plavit po řece Moravě v Olomouci

Foto: Plavby Olomouc

Popisek: Po řece Moravě se bude plavit nová loď

Plavby Olomouc rozšířily svůj „vozový park“. V přístavu u studentských kolejí od soboty kotví druhá zbrusu nová loď. Zatím nenese žádné jméno, získá ho až na slavnostním křtu, který proběhne 9. září.

Loď se začala stavět na jaře tohoto roku. Její trup je podobný tomu, který má již stávající loď Kordulka. Zbylé části navrhl dle požadavků lodního kapitána Šimona Pelikána architekt Josef Mrázek. Truhlářské práce probíhaly nedaleko Olomouce a započaly 12. června. Jejich výsledkem je loď, která váží necelých 6 tun a měří 10 metrů.

Po jiné trase

Zatím bezejmenná loď je vybavena toaletou, barem či modulovanými skládacími lavicemi. Plavidlo na své palubě může uvítat až 12 pasažérů.

Na lodi čeká výletníky oproti Kordulce odlišný výklad – je zaměřený na olomoucké baroko. I trasa bude jiná – povede od přístaviště pod Klášterní Hradisko a zpět k Salzerově redutě, Císařsko-královské olomoucké pevnosti. Tam se loď otáčí a pluje zpět do přístavu. Celá plavba po řece Moravě potrvá asi 45 minut. Kromě vyhlídkových plaveb poskytne zázemí i různým akcím, oslavám či setkáním – k tomu účelu slouží vnitřní, zastřešený „salonek“.

Kapitánův sen

Dle slov kapitána Šimona Pelikána je nová loď, kterou si postavil, jeho splněným snem. Měl ale i praktické důvody. „Rozhodl jsem se pro ni proto, abych mohl navýšit kapacity plaveb. Ať už se jedná o školní výlety, zájezdy či plavby pro olomouckou veřejnost. Všem jsem chtěl dopřát větší komfort a chtěl jsem také oživit řeku a život kolem přístaviště.“

Bez finanční pomoci by to vše však šlo mnohem obtížněji, jak Šimon Pelikán dodal. „ Za to, že se to vše vůbec mohlo povést, patří mé velké díky městu Olomouc a Olomouckému kraji. Finanční podporu jsem získal i díky sponzorům a partnerům, kterým také děkuji.“

V současné chvíli probíhají plavby ve zkušebním provozu, protože Plavby Olomouc čekají na přidělení evidenčního čísla. Je však jen otázka dní, než loď vypluje na svou první oficiální jízdu s výkladem.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lenka Sloupová