Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Splněný sen lodního kapitána váží 6 tun a měří 10 metrů. Nová vyhlídková loď se bude plavit po řece Moravě v Olomouci

08.08.2017
Splněný sen lodního kapitána váží 6 tun a měří 10 metrů. Nová vyhlídková loď se bude plavit po řece Moravě v Olomouci

Autor: Plavby Olomouc

Popisek: Po řece Moravě se bude plavit nová loď

Plavby Olomouc rozšířily svůj „vozový park“. V přístavu u studentských kolejí od soboty kotví druhá zbrusu nová loď. Zatím nenese žádné jméno, získá ho až na slavnostním křtu, který proběhne 9. září.

Loď se začala stavět na jaře tohoto roku. Její trup je podobný tomu, který má již stávající loď Kordulka. Zbylé části navrhl dle požadavků lodního kapitána Šimona Pelikána architekt Josef Mrázek. Truhlářské práce probíhaly nedaleko Olomouce a započaly 12. června. Jejich výsledkem je loď, která váží necelých 6 tun a měří 10 metrů.

Po jiné trase

Zatím bezejmenná loď je vybavena toaletou, barem či modulovanými skládacími lavicemi. Plavidlo na své palubě může uvítat až 12 pasažérů.

Na lodi čeká výletníky oproti Kordulce odlišný výklad – je zaměřený na olomoucké baroko. I trasa bude jiná – povede od přístaviště pod Klášterní Hradisko a zpět k Salzerově redutě, Císařsko-královské olomoucké pevnosti. Tam se loď otáčí a pluje zpět do přístavu. Celá plavba po řece Moravě potrvá asi 45 minut. Kromě vyhlídkových plaveb poskytne zázemí i různým akcím, oslavám či setkáním – k tomu účelu slouží vnitřní, zastřešený „salonek“.

Kapitánův sen

Dle slov kapitána Šimona Pelikána je nová loď, kterou si postavil, jeho splněným snem. Měl ale i praktické důvody. „Rozhodl jsem se pro ni proto, abych mohl navýšit kapacity plaveb. Ať už se jedná o školní výlety, zájezdy či plavby pro olomouckou veřejnost. Všem jsem chtěl dopřát větší komfort a chtěl jsem také oživit řeku a život kolem přístaviště.“

Bez finanční pomoci by to vše však šlo mnohem obtížněji, jak Šimon Pelikán dodal. „ Za to, že se to vše vůbec mohlo povést, patří mé velké díky městu Olomouc a Olomouckému kraji. Finanční podporu jsem získal i díky sponzorům a partnerům, kterým také děkuji.“

V současné chvíli probíhají plavby ve zkušebním provozu, protože Plavby Olomouc čekají na přidělení evidenčního čísla. Je však jen otázka dní, než loď vypluje na svou první oficiální jízdu s výkladem.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lenka Sloupová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace