Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Prezident Zeman vrací do hry kanál Dunaj Odra Labe. Za 200 miliard

29.03.2013
Prezident Zeman vrací do hry kanál Dunaj Odra Labe. Za 200 miliard

Autor: Vodní koridor Dunaj Odra Labe

Popisek: Mapa kanálu

Zeman podpořil téměř 400 let starý projekt. Strana Zelených má tento projekt za bláznivý sen. Nadšený z něj není ani starosta obce Bouzov na Olomoucku.

Prezident Zeman řekl, že chce stavbu kanálu prosadit. Kanál za 200 miliard by podle něj dal práci až šedesáti tisícům pracovníků. Ředitelství vodních cest v reakci na Zemanova slova zveřejnilo, že do podzimu vypracuje studii proveditelnosti.

Většinově by průplav mohl být financován z prostředků EU. Spekuluje se proto o tom, že Zeman vodní cestu zmíní při chystané návštěvě předsedy Evropské komise Josého Barrosa.

Ne všichni jsou z projektu nadšeni

Projekt se dotýká i územního plánu obce Bouzov na Olomoucku. Léta kvůli zamýšlené stavbě přehrady u Loštic, jež by souvisela s evropským vodním koridorem, nesmí okolní obce stavět.

„Jsem z této zprávy zaskočený. V roce 2010 jsme stavbu zahrnuli do územního plánu. Museli jsme ji zakreslit. Od té doby jsme se k vodnímu dílu nijak nevraceli. Spíše jsme počítali s tím, že projekt je mrtvý," řekl novinářům starosta obce Bouzov na Olomoucku Zdeněk Foltýn.

Proč nevyužívat železnici

„Je to bláznivý sen. Vybudovaný železniční koridor Břeclav-Bohumín dodnes není dostatečně využívaný pro nákladní dopravu. Proč tedy budovat něco dalšího? Železniční doprava je u nás tradiční a kapacita přesunu nákladů z kamionů na železnici nevyužitá. Je iluzorní se domnívat, že by podniky svou nákladní dopravu přesunuly z kamionů na ještě méně flexibilní lodě," řekl novinářům Vilém Jurek ze Strany zelených.

Třinecké železárny jsou pro

Zájem o využití kanálu naopak mají severomoravské podniky Vítkovice Steel, Acellor Mital nebo Třinecké železárny, které v současnosti k vodní dopravě nemají přístup.

Celkem 370 kilometrů dlouhý kanál by měl propojit řeky Dunaj, Odru a Labe a umožnit přímé spojení s Hamburkem, Štětínem a rumunskou Konstancí.

Myšlenka na kanál Dunaj Odra Lbe je velmi starého data. Již v roce 1653 moravský zemský sněm za podpory říšsko německého císaře a českého krále Ferdinanda III. zvolil zvláštní komisi pro usplavnění řeky Moravy a její propojení s řekou Odrou.

Milan Glista

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace