Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jančurovy „žluťáky“ mají jezdit do Krnova

28.03.2013
Jančurovy „žluťáky“ mají jezdit do Krnova

Foto: RegioJet

Popisek: Žluté vlaky RegioJet budou jezdit na trase Ostrava-Olomouc-Krnov.

Ministerstvo dopravy v úterý překvapivě zrušilo výběrové řízení na provozování dálkové železniční dopravy na trase Ostrava-Olomouc-Krnov. Linku nabídne přímo společnosti RegioJet.

„Do výběrového řízení se přihlásili dva uchazeči, z nichž jeden nesplnil podmínky a musel být ze soutěže vyloučen. Podle zákona o veřejných zakázkách je takové výběrové řízení nutné zrušit. My ale otvíráme trh a chceme, aby linku provozovala společnost RegioJet,“ uvedl pro Krajské listy.cz ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že mu takové rozhodnutí umožňuje zákon o veřejných službách v přepravě cestujících. V něm je uvedeno, že zakázka může být zadána takzvaným přímým zadáním.

Zvítězil zdravý rozum

Podle ministra by byla nabídka společnosti RegioJet, při nezrušení soutěže, vítězná. „RegioJetu nabídnu přímé zadání v intencích jejich nabídky. Zvolenou variantu považuji za optimální. Chceme železnici liberalizovat. Upřednostňuji tak zdravý rozum před přílišnou byrokracií," řekl ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

„Přidělením zakázky RegioJetu ministr dopravy dokázal, že to myslí s liberalizací a se soutěžením na železnici skutečně vážně,“ reagoval v tiskové zprávě mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj.

Nabídka RegioJetu podle něj přinese ministerstvu 40 korun úspory na dotacích na kilometr oproti cenám, které nyní úřad platí Českým drahám. „Slibujeme atraktivní cenu pro cestující, nové soupravy Pesa Link2 a vytvoření nových pracovních míst,“ dodal mluvčí Ondrůj.

Až do roku 2028

Ministerstvo dopravy nyní s dopravcem zahájí jednání o smlouvě, na základě které by RegioJet měl získat oprávnění na provoz železniční dopravy na 15 let.

Milan Glista