Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jančurovy „žluťáky“ mají jezdit do Krnova

28.03.2013
Jančurovy „žluťáky“ mají jezdit do Krnova

Autor: RegioJet

Popisek: Žluté vlaky RegioJet budou jezdit na trase Ostrava-Olomouc-Krnov.

Ministerstvo dopravy v úterý překvapivě zrušilo výběrové řízení na provozování dálkové železniční dopravy na trase Ostrava-Olomouc-Krnov. Linku nabídne přímo společnosti RegioJet.

„Do výběrového řízení se přihlásili dva uchazeči, z nichž jeden nesplnil podmínky a musel být ze soutěže vyloučen. Podle zákona o veřejných zakázkách je takové výběrové řízení nutné zrušit. My ale otvíráme trh a chceme, aby linku provozovala společnost RegioJet,“ uvedl pro Krajské listy.cz ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že mu takové rozhodnutí umožňuje zákon o veřejných službách v přepravě cestujících. V něm je uvedeno, že zakázka může být zadána takzvaným přímým zadáním.

Zvítězil zdravý rozum

Podle ministra by byla nabídka společnosti RegioJet, při nezrušení soutěže, vítězná. „RegioJetu nabídnu přímé zadání v intencích jejich nabídky. Zvolenou variantu považuji za optimální. Chceme železnici liberalizovat. Upřednostňuji tak zdravý rozum před přílišnou byrokracií," řekl ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

„Přidělením zakázky RegioJetu ministr dopravy dokázal, že to myslí s liberalizací a se soutěžením na železnici skutečně vážně,“ reagoval v tiskové zprávě mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj.

Nabídka RegioJetu podle něj přinese ministerstvu 40 korun úspory na dotacích na kilometr oproti cenám, které nyní úřad platí Českým drahám. „Slibujeme atraktivní cenu pro cestující, nové soupravy Pesa Link2 a vytvoření nových pracovních míst,“ dodal mluvčí Ondrůj.

Až do roku 2028

Ministerstvo dopravy nyní s dopravcem zahájí jednání o smlouvě, na základě které by RegioJet měl získat oprávnění na provoz železniční dopravy na 15 let.

Milan Glista

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace