Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Pivovaru Zubr se v roce 2013 dařilo

18.01.2014
Pivovaru Zubr se v roce 2013 dařilo

Autor: Archív

Popisek: Pivo, ilustrační foto

Nárůst celkových prodejů ve výši 2 % oproti roku 2012 zaznamenal za loňský rok pivovar Zubr. Zvýšil se jednak prodej sudového piva, velký úspěch měly i všechny pivní speciály.

Speciály pivovar připravil u příležitosti různých svátků či slavnostních událostí, jako byly Dny NATO 2013 či Vánoce. Pivovaru se podařilo výrazně posílit i export na Slovensko, kde se nejvíce prodával Zubr Classic.

Celkem se v roce 2013 prodalo 240.000 hektolitrů piva. „Ač celkové celostátní statistiky dlouhodobě ukazují pokles konzumace točeného piva v hospodách, pivovaru Zubr se podařilo prodej svého sudového piva nejen udržet, ale dokonce i mírně navýšit,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru. Nejvyšší podíl sudového piva připadl na Zubr Gold, v segmentu lahvového piva pak na Zubr Classic.

Podpořit konzumaci točeného piva a zvrátit tak současný stav, kdy lidé stále více dávají přednost lahvovému pivu před točeným, bylo také smyslem iniciativy Den českého piva, do kterého se pivovar Zubr v loňském roce aktivně zapojil.

„Atmosféru hospod nemůže nahradit pití piva doma. Věříme, že se podaří tradici konzumace točeného piva v budoucnu ještě více posílit a zvrátit tak tento trend, který má negativní dopad zejména na provozovatele hospod a restauračních zařízení, tedy drobné živnostníky,“ dodává Pluháček.

Rostoucí oblibě se těší i pivní speciály, které Zubr na trh pravidelně dodává. První loňskou, a zcela čerstvou novinkou, byl májový Zubr Extra hořký, dále pak Zubr Extra Force, který pivovar připravil u příležitosti podzimních Dnů NATO 2013, jehož byl hlavním marketingovým partnerem. Letní novinkou se stal Zubr Cider Mix, předvánočním speciálem pak jeho horká varianta Hot Cider Mix. Tradičně před Vánoci pivovar přišel s vícestupňovým speciálem Zubr Maxxim. „Pro všechny naše speciály je charakteristická výrazná hořká chuť se silným chmelovým aroma. Právě chmel dodává pivu jeho typickou hořkou chuť a obsahuje některé zdraví prospěšné bioaktivní látky, které zlepšují trávení a působí v těle jako přirozené antioxidanty,“ říká Nataša Rousková, sládková pivovaru. Speciály, stejně jako všechny ostatní druhy piva, vyrábí Zubr tradičním způsobem, tzn., hlavní kvašení probíhá na spilce cca 8-10 dní a mladé pivo pak 50 až 90 dní dozrává v klasických ležáckých tancích.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je součástí holdingu PMS, společně s pivovary Holba a Litovel. V letošním roce značka Zubr Gold získala ocenění Absolutní vítěz mezi všemi značkami na soutěži Zlatý pohár Pivex 2013 a obhájila tak ocenění z loňského roku.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh, v koši určitě neskončí! Na vaše unikátní zážitky čekáme na , do předmětu napište Příběh.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace