Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Volba prezidenta

Volba prezidenta

Z 9 statečných, ucházejících se o Pražský hrad, zbyli 2; čeká nás druhé kolo

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Musím třikrát přesedat a dojedu o hodinu později... Nové jízdní řády čekají po kritice a odvolání ředitele úpravy

10.01.2018
Musím třikrát přesedat a dojedu o hodinu později... Nové jízdní řády čekají po kritice a odvolání ředitele úpravy

Autor: web města Olomouc

Popisek: Stížnosti obcí na jízdní řád se objevovaly už delší dobu

Problémy a oprávněnou kritiku způsobil nový systém autobusové dopravy. „Dopravní obslužnost byla od 1. ledna nezvládnutá. Stížnosti obcí na jízdní řád se objevovaly už delší dobu. Ovšem hned první dny letošního roku ukázaly, že ve dvou oblastech kraje – na Přerovsku a Prostějovsku – je situace katastrofální,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Zahradníček.

Z pro mě naprosto nepochopitelných důvodů se omezila autobusová doprava tam, kde se spíše měla posílit. Tam, kde je to nejvíce bolestivé, byly už od pondělka posílené spoje. Další etapa by měla být do středy, kdy dopravci dostanou konečné analýzy. Termínem pro vyřešení 90 procent bolestivých míst je konec ledna, na zbytek dojde během roku,“ popsal situaci náměstek hejtmana pro dopravu Jan Zahradníček. 

Autobusy na sebe nenavazují a cestování se prodlužuje

Kritika se objevila i na facebookovém profilu krajského integrovaného dopravního systému. „Místo jedné linky, která mě z práce dovezla domů za 40 minut, musím třikrát přesedat a dojedu o hodinu později, jelikož na sebe autobusy absolutně nenavazují,“ uvedla jedna uživatelka na sociální síti. Další výhrady směřují mimo jiné na skutečnost, že příměstské autobusy spojující Olomouc s blízkými obcemi už nově nejezdí po všech zastávkách v krajském městě jako doposud.

Problém Velké Bystřice

Příkladem je spojení z Velké Bystřice, kdy dvě linky končí už u autobusového nádraží. Hlavním olomouckým přestupním uzlem pro MHD je však vlakové nádraží. „Lidem tak přibyl další přestup. Je to čtvrthodina navíc při čekání na tramvaj či doběhnutí pěšky, což může být především při mnohdy spěšném ranním cestování rozhodující,“ přiblížil místostarosta Velké Bystřice Ivo Slavotínek.

Pro odvolání ředitele byli všichni krajští zastupitelé

Přestože změny v integrovaném systému měly vést ke zlepšení komfortu pro občany, zrušily se trasy linek a prodloužila se jejich doba dojezdu. Vzhledem k nahromaděným stížnostem, kterých mám snad celý šanon, bylo nutné přijmout razantní opatření,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu. Tím bylo odvolání ředitele Koordinátora integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK). „Nepřesností provázejících spuštění nového systému veřejné autobusové dopravy mělo být daleko méně, než se po 1. lednu v praxi ukázalo,“ prohlásil Tomík ve vyjádření pro média. Organizaci pomáhal vybudovat a od roku 2012 stál v jejím čele. Nyní ji prozatím povede Tomíkova zástupkyně Kateřina Suchánková.

 

Jedna dobrá zpráva: Informační linka rozšiřuje provozní dobu

Cestující, kteří potřebují jakékoliv informace k jízdním řádům, tarifům a obecně veřejné dopravě objednávané Olomouckým krajem, mohou využít telefonní informační linky. Ta je jim k dispozici na čísle 588 88 77 88 a nově má nyní rozšířenou provozní dobu na každý pracovní den od 5 do 22.30 hodin.

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Jana Maisnerová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace