Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Sbíjáky, stojky i bazaly měli asijští filmaři z polystyrenu, ale uhlí bylo pravé. Jak Korejci natáčeli v černouhelném revíru na Ostravsku? Čtěte podrobnosti

16.03.2015
Sbíjáky, stojky i bazaly měli asijští filmaři z polystyrenu, ale uhlí bylo pravé. Jak Korejci natáčeli v černouhelném revíru na Ostravsku? Čtěte podrobnosti

Autor: Red Tomato

Popisek: Snímek z korejského filmu, který se točil v OKD.

Nejpozději do konce letošního roku se v českých kinech objeví korejský snímek s anglickým názvem Ode to My Father (Óda na mého otce), v němž tým v čele s režisérem Jun Je-Kjunem zvěčnil řadu hornických míst ostravsko-karvinského revíru. Včetně cvičné štoly ve Staříči, kde společnost OKD zajistila pro natáčení neprané uhlí, nakopané na Lazech.

Dva chlapíci nosili "černé zlato" dovnitř skoro dva dny

„Uhlí tady navezli čtyři tuny, dva chlapíci, najatí produkční agenturou pracující pro filmaře, ho půldruhého dne odnášeli dovnitř. Dodnes nám tady něco z toho zůstalo,“ popisoval Jan Kopel.

A protože scénář pojednával o Korejcích, vysílaných pracovat v 60. letech minulého století do Německa – ženách ve zdravotnictví a mužích v dolech, jejichž peníze se pak částečně vracely domů, a pomáhaly tak ekonomice – dostal její interiér i „dobový“ vzhled včetně informačních či výstražných tabulek v němčině.

Filmový tým přijel ve 40 automobilech

„Zkusil jsem si zvednout stojku třistapatnáctku, byla podezřele lehká. Udělali ji z polystyrenu stejně jako sbíjáky a velké bazaly,“ uvedl Kopel s tím, že filmový štáb dorazil asi ve čtyřiceti automobilech, obytnými vozy počínaje a tahači s návěsy konče, se čtyřhodinovým zpožděním po zdržení na památkovém Dole Hlubina a v Dolní oblasti Vítkovic.

Kromě toho natáčeli také na Landeku či na Michalu. „Ostrava a potažmo Česká republika je pro filmaře z Asie velmi atraktivní. Ocenili finanční dostupnost i unikátnost průmyslových areálů v tomto městě i jeho okolí,“ nechala se slyšet Karla Stojáková z pražské společnosti Axman Production, která se podílela i na spolupráci na přípravě nejpopulárnějšího současného korejského seriálu Lásky v Praze. Natáčení v našem hornickém regionu zprostředkovávala i zdejší filmová kancelář Film Ostrava.

Budete se divit, ale točila se love story

V samotné cvičné štole potřebovali filmaři pro historické drama s prvky love-story udělat záběry na dvou místech. „Figuranti nad porubem fedrovali uhlí na pásový dopravník, ten je jako většina exponátů plně funkční. Další scéna se odehrávala ve spodní části nízkého rubání, kterou kulisáci upravili do podoby z šedesátých let pomocí výdřevy,“ vzpomínal Kopel, dohlížející v tu dobu na přibližně osm desítek lidí. Narozdíl od něj důlního prostředí neznalých, avšak obešlo se to bez úrazů.

„Dokonce tady technici vytvářeli umělou mlhu, imitující prašné prostředí. Točit začali někdy s půlnocí a hotovi byli, když už se sjížděli chlapi ráno na Staříč na šichtu,“ dodal Kopel, který ve funkci správce staříčské cvičné štoly zažil nejedno filmování.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Lucie Bartoš

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace