Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

My máme SPD, ó my se máme. Neděle Tomáše Vodvářky

01.09.2024
My máme SPD, ó my se máme. Neděle Tomáše Vodvářky

Foto: Pixabay

Popisek: Reklamní plochy v ulicích - ilustrační foto

Nemyslím si, že billboardy politických stran jsou esencí inteligence, hluboké filozofie či faktorem, který by váhajícího nějak zásadně přesvědčil. Ale nejspíš by neměly být vysloveně stupidní.

Nová doba od listopadu 1989 přinesla do pouliční kultury nový prvek. Předvolební billboard. Pamatujeme třeba „Strany jsou pro straníky, Občanské fórum je pro všechny“, Klausovu „Mobilizaci“, pozdější „ANO, bude líp“ či „Zastavme migraci a Drahoše“. Jistě si každý vzpomene na řadu dalších, kterými je naše zem poseta v období volebního klání. V drtivé většině jsou poměrně jednoduché, přesněji simplexní v odborném jazyku. Hlubokou filozofickou úvahu nikdo neočekává.

Nejsem si jist, jestli někdo provedl nějakou sociologickou studii, jež by ukázala potřebnost těchto plakátů a případně vliv na volební výsledek. Na straně druhé si žádná politická strana nedovolí tuto část propagace ignorovat, nejspíš ve smyslu, že kdo není ve veřejném prostoru vidět, jako by nebyl.

SPD se vytasila mužem černé pleti se zakrváceným nožem (prý je to nadsázka dle místopředsedy SPD Fialy), řeší se, jestli to nějakým způsobem neporušuje zákon.

Možná i proto se objevil nový klenot, který si dovoluji zde nabídnout:

 

SPD kampaň

 

Občas jsme svědky, zejména na sociálních sítích, tvrzení o hlouposti či naivitě voličů některých stran, přičemž SPD na tom bývá zpravidla nejhůř. Máme demokracii a naštěstí si každý občan ČR může vybrat stranu či hnutí dle svého naturelu bez toho, aby byl pronásledován. Buďme za tuto možnost vděčni.

Nejsem si jist, jestli produkt PR agentury SPD, zde uvedený, jaksi nehazarduje se svými voliči. Být jím, tak se urazím, že mne vedení SPD považuje za poněkud debilního jedince, kterému je třeba objasnit funkci kliky u dveří či tkaniček u bot.

Pamatuji si, že podobně laděné komiksy se kdysi tiskly pro malé děti, kde se zdůrazňovala potřeba čištění zubů, mytí tukou před jídlem atd., a to ve snaze o co nejmenší následné škody na zdraví. Intelektuální úroveň sdělení byla ušita na míru rozumovému chápání žáků první až třetí třídy, u starších žáků by už vyvolaly záchvaty smíchu či prostý nezájem.

Zdá se, že vedení SPD má o svých případných voličích poměrně nízké mínění, pokud tento plakátek bude vhazovat do schránek či lepit na prostory u supermarketů.

Není to směšné, je to stupidní. Jsem jen zvědav, zda si vedení SPD nechá udělat nějakou interní studii, nakolik jim tato propagace Honzy Espédy zvedla preference. Osobně si myslím, že jejich klesající procenta nezastaví ani tento slaboduchý výtvor úrovně první třídy základní školy.

Nebo se pletu?

 

Tomáš Vodvářka

Vložil: Tomáš Vodvářka