Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Juden, raus! Neděle Tomáše Vodvářky

07.07.2024
Juden, raus! Neděle Tomáše Vodvářky

Foto: Pixabay

Popisek: Židovská hvězda; ilustrační foto

V 30. letech dvacátého století byl tento „pokyn“ psán na obchody židovských majitelů po celém Německu. Ti s fištrónem zmizeli včas, ti váhající časem taky, ale tak nějak jinam, než asi zamýšleli.

Časy se mění, některé věci však zůstávají konstantní po dlouhé věky a jak se zdá, mají před sebou ještě budoucnost.

Nicméně, přesto dochází k jisté modifikaci. Zatímco dříve tuto výzvu vůči svým spoluobčanům pronášel zavilý antisemita Adolf Hitler (a po něm řada ochotných přisluhovačů), nyní výzvu k opuštění Francie vydal sám vrchní rabín pařížské Velké synagogy. A to ve snaze uchovat životy svých souvěrců při vyhlídkách na příští sestavení mocenských sil ve své rodné zemi. Vznesl totiž logický dotaz, kdo Židy nenávidí více. Jestli krajní pravice, která v prvním kole získala nejvíce hlasů do parlamentu, nebo krajní levice, jejíž klíčový představitel Mélenchon se vůbec netají svým antisemitismem a veřejně podporuje propalestinské demonstrace ve své zemi a která skončila na druhém místě.

Je to skutečná Sophiina volba pro cca půl miliónu francouzských Židů. Během 2. světové války jich zahynulo v lágrech asi 90 tisíc, což byla čtvrtina jejich celkové populace. Je logické, že Francii považují za svou vlast a nemají kam jít. A v ní se už dlouho bojí nosit veřejně symboly své víry, bojí se důvodně o své děti a blízké.

Přesto Židé vadí, i když se snaží být neviditelní. Nevzpomínám si, že některý Žid znásilnil muslimské děvče, že by Žid podřezal středoškolského učitele za dle něj vadný náboženský výklad, případně by vystřílel redakci časopisu či hudební klub.

Toto výše popsané mají na svědomí ti, kteří mohou za podpory značné části francouzských politiků veřejně sdělovat své názory na příští uspořádání světa, které je v příkrém rozporu s tradičním pojetím života původních obyvatel. Kteří dnes veřejně a beztrestně proklamují hesla o zničení státu Izrael. Kteří zapalují synagogy a střílejí na malé děti před školou. Kteří jsou opravdovou hrozbou pro původní obyvatele a de facto i politiky, jež svou krátkozrakostí toto vše svým mlčením či souhlasem podporují.

Není větší politické chyby než ústup před podobnou destrukcí. Místo jednoznačného prohlášení o nepřípustnosti podobných excesů, místo drakonických trestů včetně okamžité deportace, byť i celé rodiny provinilce do původní země, si berou tuto rozrůstající se skupinu nábožensky a kulturně cizorodého prvku jako pomocníka při svých mocenských spekulacích. To, že se to vše obrátí časem proti nim, je jen otázkou času.

„Židé, utečte,“ vyzývá rabín své souvěrce. Nejspíše má ten výše zmíněný fištrón.

 

Vložil: Tomáš Vodvářka