Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nové ostravské tramvaje přinesou komfort, na který nejsme zvyklí. Má to být takový požitek, že si od něj vedení města slibuje zvýšení počtu cestujících

13.02.2017
Nové ostravské tramvaje přinesou komfort, na který nejsme zvyklí. Má to být takový požitek, že si od něj vedení města slibuje zvýšení počtu cestujících

Foto: Wikimedia Commons

Popisek: Tramvaj v zimě, ilustrační foto.

Ostravané se od roku 2018 dočkají úplně nového požitku z jízdy tramvají. Důvodem je nákup až 40 nových plně nízkopodlažních tramvají švýcarské firmy Stadler, které zajistí vyšší standard kvality a bezpečnosti pro cestující v Ostravě. Prezentace nových tramvají se v Dopravním podniku Ostrava zúčastnil radní pro dopravu Lukáš Semerák.

Na výrobě se budou podílet i Češi

Tramvaje Stadler, na jejichž výrobě se mají v maximální možné míře podílet také Češi, budou na území Ostravy přepravovat cestující jako první svého druhu v České republice. Dopravní podnik Ostrava zadal v rámci veřejné zakázky náročné podmínky týkající se především zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících. Kvalitní švýcarské tramvaje budou projekčně upraveny v české pobočce firmy Stadler.

„Spolupráce s firmou Stadler přinese zkvalitnění městské hromadné dopravy a sjednocení vozového parku Dopravního podniku Ostrava. Město si od ní slibuje zvýšení počtu cestujících, ale především zvýšení standardu městské hromadné dopravy na úroveň hodnou třetího největšího města České republiky,“ řekl radní Lukáš Semerák.

Nové ostravské tramvaje přinesou komfort, na který nejsme zvyklí. Má to být takový požitek, že si od něj vedení města slibuje zvýšení počtu cestujících

První hrubá studie švýcarských tramvají pro Ostravu. Na konečném vzhledu se ještě pracuje.

Ve vozech budou USB konektory k nabíjení telefonů

V Ostravě budou jezdit středně kapacitní tramvaje o délce necelých 25 metrů. Maminkám s kočárky, vozíčkářům a seniorům udělá radost 100% nízká podlaha. Tramvaje budou vybaveny kamerovým a informačním systémem (LCD monitory). Ve vozech budou nainstalovány USB konektory k nabíjení telefonů a tabletů, moderní klimatizace a topení. O tišší provoz se postarají otočné podvozky s lepším dvojitým odpružením. Novinkou bude v Ostravě také mazání kol tramvají, které přispěje k tišší a klidnější jízdě. Tramvaj může přepravovat až 188 osob, z toho 61 sedících cestujících.

První tramvaj toto typu bude přivezena přesně za rok - v únoru 2018. Pokud všechny testy dopadnou dobře, první cestující se touto supermoderní tramvají svezou v srpnu příštího roku.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lucie Bartoš