Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Po Ostravě se už svezete bezpečněji. Řidiči autobusů mají přehled o tom, co se jim děje za zády. V dopravních prostředcích přibyly kamery a SOS tlačítko pro přivolání pomoci

08.11.2016
Po Ostravě se už svezete bezpečněji. Řidiči autobusů mají přehled o tom, co se jim děje za zády. V dopravních prostředcích přibyly kamery a SOS tlačítko pro přivolání pomoci

Autor: B. Krzyžanek - ostrava.cz

Popisek: Novinka v prostředcích městské hromadné dopravy. Funkci SOS tlačítka prezentuje vedoucí vnitřní kontroly DPO Radim Pilch.

Další prvky pro zvýšení bezpečnosti v prostředcích MHD prezentovali 4. listopadu představitelé Dopravního podniku Ostrava (DPO). Jedná se o kamerové systémy, které byly instalovány v 66 tramvajích a 6 trolejbusech a unikátní je SOS tlačítko napojené na tísňové linky, které umožňuje rychle přivolat pomoc bez hledání mobilu a zjišťování čísla.

Zneužití tísňové linky je trestné

SOS tlačítko vyvinuli zaměstnanci odboru technického rozvoje DPO a podle veřejně dostupných zdrojů jde o novinku, která zatím není v použití ani v Česku, ani jinde ve světě. Je instalováno na bočním panelu uprostřed vozidla a spojuje automaticky na tísňovou linku městské policie 156 nebo, v případě, že je obsazená, na tísňovou linku Policie ČR 158. Tlačítko je zatím instalováno v jedné tramvaji a do konce ledna 2017 bude provozováno v režimu testování.

Detail SOS tlačítka.

„Je určeno k přivolání rychlé pomoci při incidentech nebo trestných činech, ale také například při náhlém zdravotním selhání,“ vysvětlil účel SOS tlačítka ředitel DPO Daniel Morys. Hrát si s ním bez pádného důvodu se ale nedoporučuje. Jedná se o volání na tísňovou linku, jejíž zneužití je trestné.

Při pokusném použití SOS tlačítka dorazila hlídka městské policie do tří minut.

Řidič má přehled o tom, co se děje za jeho zády

Kamerové systémy byly montovány do dopravních prostředků DPO od loňského října. Jeden systém tvoří standardně čtyři kamery umístěné tak, aby zabíraly celý vnitřek vozidla, a to z různých úhlů. Jejich výstupy jsou vyvedeny obrazovku na stanovišti řidiče, který tak má přehled o tom, co se děje za jeho zády.

Pořízený záznam je v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů uchováván po dobu 5 dnů a smí být předán pouze Policii ČR. Celkové náklady na pořízení a instalaci kamerových systémů dosáhly více než 5,7 milionu korun bez DPH a byly kryty z dotace ze švýcarských fondů (85 %) a z prostředků města (15 %).

Nové kamery vidí do všech stran.

Vedle zvýšení bezpečnosti cestujících by měla instalace kamer přispět rovněž k omezení projevů vandalizmu v dopravních prostředcích MHD. Z tohoto hlediska jde o investici s poměrně rychlou návratností. Ročně vandalové napáchají na majetku a zařízeních dopravního podniku škody v celkové hodnotě okolo 6 milionů korun. Výše škod způsobených výhradně na vozidlech je odhadována na 2,5 milionu korun ročně.

Zvyšování bezpečnosti v prostředcích městské hromadné dopravy je součástí strategie DPO na léta 2016 až 2025 Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na . 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace