Novinkou pro cestující, kteří se narodili po 1. lednu 1946, je však také podmínka vlastnit elektronickou kartu ODISka s profilem pro občana nad 65 let a nahraným 365denním nulovým kuponem. Pro cestující narozené před 1. lednem 1946 se nic nemění – zůstává pro ně zachována možnost bezplatné přepravy na základě platného osobního dokladu.
Na kartu se čeká tři týdny
O elektronickou kartu ODISka mohou občané požádat ve všech prodejnách jízdních dokladů DPO nebo od 1. ledna 2016 na Zákaznickém portálu ODISky. Kartu obdrží při běžné žádosti do 21 dnů za cenu 130 korun. V prodejnách jízdních dokladů DPO je možné požádat také o expresní vyřízení ODISky do tří pracovních dnů za cenu do 31. prosince 230 korun, od 1. ledna 2016 za 300 korun.
Lidé, kteří splňují věkový limit a kartu ODISka už vlastní, mohou od 22. prosince 2015 požádat ve všech prodejnách jízdních dokladů Dopravního podniku Ostrava o změnu profilu a o bezplatné nahrání 365denního nulového kuponu. K vyřízení potřebují platný osobní doklad (občanský průkaz nebo cestovní pas) a ODISku.
Nevyužitá částka se vrací za poplatek
Pokud jim po 1. lednu 2016 zbývá nevyužitá část stávajícího dlouhodobého kuponu, mohou také požádat za poplatek 100 korun na Specializovaném pracovišti ODISky v Poděbradově ulici o vrácení poměrné částky za nevyužitý kupon.
Podrobnější informace naleznete v Tarifu pro přepravu cestujících Dopravního podniku Ostrava, platném od 1. ledna 2016, nebo na webu Dopravního podniku Ostrava www.dpo.cz.
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .