Obchvat Krnova a část obchvatu Opavy jsou připraveny
21.03.2014
Foto: moto.websnadno.cz
Popisek: Silnice, ilustrační foto
V Opavě se uskutečnila valná hromada Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57. Na tomto jednání byly mimo jiné projednány zprávy o hospodaření a činnosti Sdružení za rok 2013, návrh rozpočtu, další plán činnosti na letošní rok
Členské obce a firmy Sdružení včetně přítomných hostů si na valné hromadě rovněž vyslechly aktuální stav přípravy a realizace jednotlivých úseků silnice I/11 a I/57. Moravskoslezskenovinky.cz o tom informoval tajemník Sdružení I/11-I/57 Martin Dostál.
Je pozitivní, že plynule pokračuje financování dálničního přivaděče k dálnici D1
„Oproti minulým letům zaznamenalo financování dopravní infrastruktury v západní části našeho kraje značnou dynamiku. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří se na tomto výsledku podíleli,“ konstatovala za Sdružení jeho předsedkyně Sdružení a první náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (Strana zelených).
Aktuální informace týkající se přípravy klíčových staveb v západní části Moravskoslezského kraje povzbudily všechny členy a partnery Sdružení.
„Je pozitivní, že plynule pokračuje financování dálničního přivaděče k dálnici D1 „Prodloužená Rudná“ a jeho navazujícího úseku „Mokré Lazce“, který je spolufinancován z evropských fondů. Už v srpnu 2015 má být celá trasa průjezdná, i když v úseku Prodloužená Rudná přechodně do konce roku jen jako dvoupruh. Finanční prostředky jsou také zajištěny na zahájení výstavby východní části severního obchvatu Opavy. Peníze byly uvolněny také na pokračování přípravy obchvatu Krnova a západní části severního obchvatu Opavy“, zdůraznila po skončení jednání předsedkyně Pavla Brady.
Obě stavby jsou připraveny k realizaci
Podle jejích slov je nyní bezpodmínečně nutné urychleně vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele krnovského obchvatu a východní části severního obchvatu Opavy.
„Obě stavby jsou připraveny k realizaci. Tendry musí zahájit stát, který je nyní na tahu. Z naší strany jsme učinili vše, co bylo možné. Není absolutně žádný důvod, aby stát s výběrovými řízeními u těchto staveb otálel“, doplnil tajemník Sdružení Martin Dostál.
I přes tyto úspěchy stojí před Sdružením řada dalších výzev, a proto ve své intenzivní činnosti pokračuje i nadále. „Práce je před námi stále dost. Je nutné intenzivně pokračovat v přípravě západní části severního obchvatu Opavy, naprostou nezbytností je vyřešit problematiku jedenáctky v Nových Sedlicích a v Komárově, na silnici I/57 pak ve Skrochovicích a v Městě Albrechticích“, dodává tajemník Sdružení Martin Dostál.
Koridor Ostrava-Opava-Krnov-Bartultovice-Opole
Sdružení je podle jeho slov připraveno i nadále pomáhat svým členským obcím se zvyšováním bezpečnosti na frekventovaných silnicích I/11 a I/57.
V neposlední řadě je ambicí Sdružení při nejbližší revizi transevropských dopravních sítí TEN-T prosadit ve spolupráci s Moravskoslezským krajem a státem zařazení silničního a železničního koridoru Ostrava-Opava-Krnov-Bartultovice-Opole do jejich globální sítě. O zařazení tohoto koridoru usiluje Sdružení a Moravskoslezský kraj již od roku 2012.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh, v koši určitě neskončí! Na vaše unikátní zážitky čekáme na , do předmětu napište Příběh
Vložil: Redaktor KL