Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Flotila za více než 130 milionů... Opava získá nové trolejbusy s karosérií zcela nové generace

17.01.2018
Flotila za více než 130 milionů... Opava získá nové trolejbusy s karosérií zcela nové generace

Foto: MDPO

Popisek: Poslední dodané trolejbusy pro Opavu byly v roce 2015

Flotilu nových trolejbusů za více než 130 milionů korun získá ještě do konce letošního roku dopravní podnik v Opavě. Do Slezska míří deset vozidel z plzeňské Škody Electric. Vozy nabídnou vysoký komfort a také nový a moderní design - karosérii zcela nové generace. Vzniká ve spolupráce s výrobcem autobusů SOR Libchavy.

„Jedná se o světovou premiéru této moderní karoserie pro trolejbusy. Samozřejmostí je prostorný interiér, klimatizace prostoru pro cestující i řidiče, moderní informační systém včetně možnosti USB připojení. Vozidla jsou navíc vybavena pomocným bateriovým pohonem, takže mohou jezdit i na místech bez instalovaného trolejového vedení, bez problémů mohou také sloužit i v případě výpadku elektřiny,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. 

Vizualizace nového trolejbusu Škoda Tr 32 pro Opavu

Vizualizace nového trolejbusu Škoda Tr 32 pro Opavu. Zdroj: Škoda Electric

Trolejbusy přepraví ročně šest miliónů cestujících

„Aktuální zakázkou navazujeme na naše předchozí dodávky do Opavy, ty poslední se odehrály v roce 2015,“ vysvětluje Radek Kapr. Flotilu trolejbusů opavského dopravního podniku tvoří aktuálně více než 30 trolejbusů v typickém červenobílém provedení, které ročně přepraví téměř šest milionů cestujících. „Desítka nových nízkopodlažních trolejbusů významně pomůže obnovit vozový park trolejbusů v Opavě,“ dodává Kapr. 

Ze tří dodavatelů se přihlásila do soutěže jen Škoda

Městský dopravní podnik Opava (MDPO) koupí od Škody Electric deset nových parciálních trolejbusů za 135,6 milionů korun bez DPH. Tuzemský výrobce do Opavy dodá úplně nový model 32 Tr. Podle podepsané smlouvy má nové trolejbusy výrobce dodat do konce září letošního roku. Původní soutěž v Opavě zrušili, v druhé oslovili přímo tři dodavatele: kromě Škody ještě Cegelec a Ekovu. Přihlásila se jen Škoda.

Zakázku podpořila dotace IROP

Nové trolejbusy budou nasazovány převážně na lince 221, která má dva úseky bez závislé trakce,“ uvedl ředitel MDPO Jaromír Walaski. Podle něj je nákup přirozenou obnovou trolejbusového vozového parku. V současnosti jezdí po Opavě 33 trolejbusů, nové nahradí trolejbusy 14 Tr. „V této souvislosti MDPO dosáhne 100% nízkopodlažnosti v celé MHD,“ dodal Walaski. Podobně jako u ostatních vozů počítá firma s tím, že jednotlivé trolejbusy budou mít i své jméno. Opavský dopravce získal na nákup nových trolejbusů dotaci z IROP ve výši 85% nákladů.

 

Vložil: Jana Maisnerová