Flotila za více než 130 milionů... Opava získá nové trolejbusy s karosérií zcela nové generace
17.01.2018
Foto: MDPO
Popisek: Poslední dodané trolejbusy pro Opavu byly v roce 2015
Flotilu nových trolejbusů za více než 130 milionů korun získá ještě do konce letošního roku dopravní podnik v Opavě. Do Slezska míří deset vozidel z plzeňské Škody Electric. Vozy nabídnou vysoký komfort a také nový a moderní design - karosérii zcela nové generace. Vzniká ve spolupráce s výrobcem autobusů SOR Libchavy.
„Jedná se o světovou premiéru této moderní karoserie pro trolejbusy. Samozřejmostí je prostorný interiér, klimatizace prostoru pro cestující i řidiče, moderní informační systém včetně možnosti USB připojení. Vozidla jsou navíc vybavena pomocným bateriovým pohonem, takže mohou jezdit i na místech bez instalovaného trolejového vedení, bez problémů mohou také sloužit i v případě výpadku elektřiny,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Vizualizace nového trolejbusu Škoda Tr 32 pro Opavu. Zdroj: Škoda Electric
Trolejbusy přepraví ročně šest miliónů cestujících
„Aktuální zakázkou navazujeme na naše předchozí dodávky do Opavy, ty poslední se odehrály v roce 2015,“ vysvětluje Radek Kapr. Flotilu trolejbusů opavského dopravního podniku tvoří aktuálně více než 30 trolejbusů v typickém červenobílém provedení, které ročně přepraví téměř šest milionů cestujících. „Desítka nových nízkopodlažních trolejbusů významně pomůže obnovit vozový park trolejbusů v Opavě,“ dodává Kapr.
Ze tří dodavatelů se přihlásila do soutěže jen Škoda
Městský dopravní podnik Opava (MDPO) koupí od Škody Electric deset nových parciálních trolejbusů za 135,6 milionů korun bez DPH. Tuzemský výrobce do Opavy dodá úplně nový model 32 Tr. Podle podepsané smlouvy má nové trolejbusy výrobce dodat do konce září letošního roku. Původní soutěž v Opavě zrušili, v druhé oslovili přímo tři dodavatele: kromě Škody ještě Cegelec a Ekovu. Přihlásila se jen Škoda.
Zakázku podpořila dotace IROP
Nové trolejbusy budou nasazovány převážně na lince 221, která má dva úseky bez závislé trakce,“ uvedl ředitel MDPO Jaromír Walaski. Podle něj je nákup přirozenou obnovou trolejbusového vozového parku. V současnosti jezdí po Opavě 33 trolejbusů, nové nahradí trolejbusy 14 Tr. „V této souvislosti MDPO dosáhne 100% nízkopodlažnosti v celé MHD,“ dodal Walaski. Podobně jako u ostatních vozů počítá firma s tím, že jednotlivé trolejbusy budou mít i své jméno. Opavský dopravce získal na nákup nových trolejbusů dotaci z IROP ve výši 85% nákladů.
Vložil: Jana Maisnerová