Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Jak informační systém ovlivňuje život úředníků? Odpovídá správkyně ICT odboru z Opavy

25.05.2016
Jak informační systém ovlivňuje život úředníků? Odpovídá správkyně ICT odboru z Opavy

Autor: PL

Popisek: Ing. Andrea Soukalová, správkyně ICT odboru informatiky Magistrátu města Opavy

Jedno středeční odpoledne jsme Ing. Andreu Soukalovou, správkyni ICT odboru informatiky Magistrátu města Opavy požádali, aby se s námi podělila o svoje zkušenosti se správou nájemného a pronájmů majetku v informačním systému úřadu. Opava je historické město, zároveň průmyslové a kulturní centrum českého Slezska, a v jeho čele stojí primátor. Žije v něm téměř 60 tisíc obyvatel a rozkládá se na území o rozloze 90 kilometrů čtverečných. Na následujících řádcích si můžete přečíst, jak software a komunikace ovlivňuje život zaměstnanců úřadu.

Jak dlouho už spravujete nájemné z bytů a pronájmy nemovitého majetku v informačním systému?

Pronajaté pozemky už dvacet let evidujeme v informačním systému VERA Radnice. Před dvěma lety jsme v tomtéž systému začali evidovat nebytové prostory a spravovat nájemné z bytů. Vyúčtování služeb z nájemného z bytů jsme letos zpracovávali podruhé a mohu říci, že probíhalo mnohem klidněji než to první.

Splnila agenda Nájemné z bytů Vaše očekávání?

Ačkoliv stále ještě objevujeme nové funkce, vím určitě, že naše očekávání splnila. Plně ve všech funkcích nahradila náš původní program na Evidenci nájemného z bytů, který byl nainstalovaný na jednom lokálním PC, a navíc nám přinesla řadu dalších výhod. Síťová aplikace splňuje naše požadavky na kontrolu a zálohování dat, je propojena na agendu Pohledávky (Příjmy) a dále se doklady automatizovaně exportem dostávají do účetnictví. 

Co na výměnu agendy říkají referentky?

Referentky si na nové prostředí rychle zvykly, a proto jim stačilo jen základní proškolení. U nově zaváděných agend dáváme přednost školení a konzultacím u nás na pracovišti, na našich datech a s řešením konkrétních příkladů a postupů. Pro rozdílová školení u nových verzí preferujeme skupinové školení mimo úřad. Zaměstnanci se zde potkají s ostatními z jiných úřadů a mohou si vyměnit cenné zkušenosti. Z takového školení vždy přijedeme bohatší o nové nápady. 

Jak vnímáte novinky, které se v loňském roce v agendách Nájemné z bytů a Pronájem nemovitého majetku objevily?

Novinky nás velice potěšily a bylo jich opravdu hodně. Jen namátkou mohu z každé agendy něco vybrat. V Nájemném z bytů chválíme nový způsob nabídkového menu, možnost rušení výpočtu pro byt a období s vazbou na předpisy a více informací na základní kartě. Velmi se nám líbí zcela nový vzhled a obsluha agendy Pronájem nemovitého majetku, stejně jako možnost zápisu částky 0 Kč pro služby, které nemají zálohu, ale požadují vyúčtování, a dále nad seznamem smluv rychlá volba pro zobrazení konkrétního záznamu. Ve Vyúčtování je nově možné v konfiguraci ZUJ zadat způsob výpočtu rozúčtování nákladů na jednotlivou službu. Chválíme také možnost znovu vystavit předpis z vyúčtování, společné vyúčtování pro byty a nebyty v jedné ZÚJ nebo například užití kontaktní adresy pro složenky typu B.

Při množství novinek se nabízí otázka, jestli občas nepotřebujete poradit od konzultantů VERA?

Sbírám připomínky a dotazy od referentů, posoudím jejich oprávněnost a v případě, že si neumíme poradit sami, obracím se na HelpDesk. S jeho fungováním i formou jsem velmi spokojena, odezva je rychlá a rady jsou konkrétní. U složitějších případů však ráda využiji telefonickou konzultaci.

Na závěr nám prozraďte, jaké funkce nejvíce oceňujete?

Díky většímu propojení agendy Pohledávky (Příjmy) s Nájemným z bytů a Vyúčtováním služeb se sdílí informace o variabilním symbolu jak v Nájemném, tak i ve vyúčtování služeb u předpisů v Pohledávkách (Příjmech). Uživatelsky se velmi zlepšilo pořízení podkladů pro vyúčtování. Celkově pomohl nový vzhled agendy Pronájmy nemovitého majetku, protože všechny údaje ke smlouvě jsou přehledně na jedné obrazovce a uživatelsky vše funguje velmi příjemně.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace