V Novém Jičíně je nové pracoviště pro vyřízení dokladů
09.02.2014
Foto: portalnovyjicin.cz
Popisek: Nový Jičín
Na odboru správních činností na novojičínském městském úřadě vzniklo nové pracoviště pro vyřízení dokladů. Občané, kteří žádají o nový občanský průkaz nebo cestovní pas, tak získali větší komfort a hlavně šetří čas.
Náklady na stavební úpravy a technické vybavení prostor přesáhly 500 tisíc korun, včetně dvouletého nájmu technologického zařízení. Ve výběrovém řízení na stavební práce se podařilo původně plánovanou částku snížit o téměř 120 tisíc korun.
Odbor správních činností chce spustit i nový elektronický objednávkový systém
Dosud byla na novojičínském odboru správních činností pouze dvě pracoviště s fotokabinkou a zařízením pro snímání otisků prstů, na kterých se přijímaly a vydávaly doklady, a dále jedno omezené pracoviště, určené především pro výdej nových občanských průkazů a cestovních pasů. „Tato kapacita byla hlavně v sezónních měsících nedostatečná. Čekací doba mnohdy trvala i tři hodiny a ne vždy byli obslouženi všichni žadatelé, i když jsme zůstávali v práci až do 19 hodin, “ řekla vedoucí odboru správních činností Zdenka Pechová.
Nové pracoviště s kabinkou na fotografování, přístrojem na snímání otisků prstů a další technikou vzniklo v původních prostorách odboru správních činností. Nenavyšoval se počet kanceláří ani pracovníků. „Nyní se fronty netvoří vůbec, denně obsloužíme až 200 žadatelů o doklady. Během letní sezóny možná nebude odbavování tak plynulé, neboť žadatelů přibude, ale rozhodně se čekací doby zkrátí,“ dodala Pechová.
Odbor správních činností chce spustit i nový elektronický objednávkový systém. Zatím si mohou lidé rezervovat termín pro vyřízení dokladů jen telefonicky, a to pouze ve čtvrtky.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh, v koši určitě neskončí! Na vaše unikátní zážitky čekáme na , do předmětu napište Příběh
Vložil: Redaktor KL