Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Olympiáda v Koreji

Olympiáda v Koreji

Přibývají medaile, odehrávají se tu dramata,a to nejen sportovní.

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Nový Jičín: Chodník ve skále byl postaven v rekordním čase

02.01.2014
Nový Jičín: Chodník ve skále byl postaven v rekordním čase

Autor: portalnovyjicin.cz

Popisek: Nový Jičín

V novojičínské městské části Žilina byl v závěru letošního roku dokončen další chodník podél frekventované silnice z Nového Jičína do Frenštátu pod Radhoštěm. Výstavba byla náročná, neboť do terénu zasahovala skála.

Původní rozpočet na vybudování chodníku byl 10,6 milionů korun. Výběrovým řízením na dodavatele stavby byly náklady sníženy na 6,9 milionu korun. Téměř 3 miliony korun uhradí město z dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Složitý terén si vyžádal rozdělení stavby do několika etap

„V Žilině dlouhodobě chybí souvislá a bezpečná trasa po pěší podél hlavního silničního tahu z Nového Jičína do Frenštátu pod Radhoštěm. V určitých místech byly jen krátké úseky chodníků, které se snažíme dostavět,“ řekl starosta města Jaroslav Dvořák.

Složitý terén si vyžádal rozdělení stavby do několika etap. Na jaře proběhla realizace čtvrté etapy vedoucí od zvedací lávky směrem k Frenštátu. Nyní byla dokončena pátá etapa od trafostanice po ulici Pstruží potok.

„Tento úsek byl nejnáročnější a nejrizikovější. Je tady rodinná zástavba a autobusové zastávky, ke kterým nebyla žádná jiná přístupová cesta. Do míst, kde se stavěl chodník, zasahovala skála. Proto náklady na tuto stavbu byly poměrně vysoké,“ uvedla Ivana Petruchová z odboru majetku, rozvoje a investic.

Navzdory náročnosti terénu byla stavební akce hotová ve velmi krátkém termínu, téměř za tři měsíce. „Musela se odstranit skála, postavit opěrné zdi a vybudovat dva autobusové zálivy. Chodník je dlouhý 560 metrů a vyžádal si přeložky inženýrských sítí a odvodnění komunikace,“ doplnila Blanka Zagorská z odboru majetku, rozvoje a investic.

V Žilině nyní zbývá dobudovat posledních 600 metrů chodníku, a to na konci obce k hranici sousedních Životic, kde pěší musí chodit jen podél frekventované komunikace. I na realizaci šesté etapy plánuje město opět požádat o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. V případě, že projekt bude vybrán k podpoře, stavební práce by mohly být zahájeny v červnu 2014.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace