Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Aleš Loprais se vrátí za volant soutěžního speciálu; s Martinem Kolomým mohou bodovat dvě špičkové posádky… Tatry na Dakaru II: Nedávná historie a žhavá současnost soutěžních tatrovek

23.11.2016
Aleš Loprais se vrátí za volant soutěžního speciálu; s Martinem Kolomým mohou bodovat dvě špičkové posádky… Tatry na Dakaru II: Nedávná historie a žhavá současnost soutěžních tatrovek

Foto: Tatra

Popisek: Značka Tatra je na Dakaru pojem

FOTOGALERIE Konec aktivní závodnické kariéry Karla Lopraise v roce 2006 znamenal začátek nové éry historie kamionů Tatra na dakarské rallye. Přišli nový piloti i týmy soutěžící na Tatrách a také opětovný návrat automobilky Tatra do soutěžního kolotoče ve spolupráci s roudnickou Buggyrou.

Po ukončení dlouholeté úspěšné kariéry Karla Lopraise v kabině kamionu Tatra T815 4x4 Loprais Tatra Teamu nahradil jeho synovec Aleš Loprais. Vedle něj v následujících letech tatrováckou tradici na Dakaru udržoval i Letka Racing Team Tomáše Tomečka. V roce 2006 absolvoval Aleš Loprais svůj první Dakar jako navigátor v posádce Karla Lopraise. Tyto cenné zkušenosti zúročil v již následujícím ročníku. V tom dokázal Aleš Loprais vybojovat s Tatrou T815 4x4 třetí místo. Toto umístění bylo velmi cenné, neboť se o něm rozhodovalo až v závěrečných etapách, kdy se Loprais s tatrou dostal před Nizozemce Wufa Van Ginkela.

Rok 2008 se nesl ve znamení nestabilní situace v Africe. Organizátoři se obávali přímé hrozby teroristických útoků, proto byla rallye pár dní před startem zrušena. Následující ročník se premiérově konal na území Jižní Ameriky, kvůli přetrvávající špatné bezpečnostní situaci v afrických zemích, od té doby se tam dakarská rallye jede pravidelně. Na Dakaru 2010 se objevilo pět Tater T815 4x4. Kromě stálých posádek Loprais Teamu, Letka Racing Teamu a brazilského Petrobras Lubrax se představil nový Czech Dakar Team s dvojicí kamionu Tatra T815 4x4 pilotovaných Martinem Kolomým a Markem Spáčilem.

O dva roky později si odbyl svou premiéru další tým soutěžící s kamiony značky Tatra, a to Bonver Dakar Team. Později se pod hlavičkou Bonver Dakar Project představilo s tatrami hned několik týmů, jako například Bonver Dakar Team, Czech Dakar Team nebo Astana Dakar Team. V rámci tohoto projektu se v roce 2013 na staru Dakaru poprvé objevil i tatrovácký speciál nové generace na bázi modelu Tatra Phoenix v barvách Dakar Team Holland.

Tatra Buggyra Racing chystá na nadcházející dakarskou rallye nejsilnější tým v historii

Na Dakaru v roce 2014 měl premiéru tým Tatra Buggyra Racing, který vznikl ve spolupráci automobilky Tatra Trucks a závodního a vývojového týmu Buggyra. Za volant nového speciálu Tatra T815 4x4 usedl Martin Kolomý, který je hlavním želízkem v ohni továrního týmu dodnes.

Přípravy na aktuální ročník Rallye Dakar jsou v plném proudu. Tým Tatra Buggyra Racing se už chystá na přesun techniky za moře a při té příležitosti uspořádal v pondělí 21. listopadu 2016 tiskovou konferenci v Parkhotelu Praha. Ohlášenou velkou novinkou v týmu je nová posila v podobě Aleše Lopraise, který se po několikaleté přestávce opět vrátí za volant soutěžního speciálu značky Tatra. Tým Tatra Buggyra Racing tak bude mít na startu letošního Dakaru vedle zkušeného Martina Kolomého druhé želízko v ohni. Dvě špičkové posádky s nejúspěšnějšími českými piloty posledních let zvyšují šance na dobré umístění.

Jak zaznělo na tiskové konferenci, tým Tatra Buggyra Racing bude navíc úzce spolupracovat s Martinem Prokopem, který pojede s osobním automobilem Ford za svůj vlastní tým. A všichni budou mít k dispozici takzvanou rychlou asistenci v podobě kamionu řízeného Karlem Trněným. „Našli jsme prostor, kde si můžeme vzájemně pomoct. Například z pohledu mediální spolupráce, logistiky nebo cateringu. To ale není zásadní. Hlavní spojovací článek je Karel Trněný. Dakar totiž není jen o tom jet nejrychleji, ale i trochu riskovat a vědět, že mám za zády pomoc,“ uvedl na tiskové konferenci manažer Buggyry Jan Kalivoda. 

Další novinkou je nasazení dvou vozů Tatra Phoenix. Kolomý tak vymění osvědčenou Tatru T815 4x4 zvanou Fatboy za Tatru Phoenix v nejnovějším provedení, Aleš Loprais bude sedlat vylepšenou Tatru Phoenix loňské specifikace. „Náš cíl je cíl, to je priorita. A do něj chceme jet rychle,“ řekl na tiskové konferenci Aleš Loprais. „Oba se chceme držet v top 10, nebo ještě lépe v top 5 a třeba se střídat v etapách na stupních vítězů. Jsme zkušení a věřím, že to zúročíme,“ doplnil týmového kolegu Martin Kolomý.

Konec aktivní závodnické kariéry Karla Lopraise v roce 2006 znamenal začátek nové éry historie kamionů Tatra na dakarské rallye. Přišli nový piloti i týmy soutěžící na Tatrách a také opětovný návrat automobilky Tatra do soutěžního kolotoče ve spolupráci s roudnickou Buggyrou. 

Vložil: Anička Vančová

Galerie

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace