Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Aleš Loprais se vrátí za volant soutěžního speciálu; s Martinem Kolomým mohou bodovat dvě špičkové posádky… Tatry na Dakaru II: Nedávná historie a žhavá současnost soutěžních tatrovek

23.11.2016
Aleš Loprais se vrátí za volant soutěžního speciálu; s Martinem Kolomým mohou bodovat dvě špičkové posádky… Tatry na Dakaru II: Nedávná historie a žhavá současnost soutěžních tatrovek

Autor: Tatra

Popisek: Značka Tatra je na Dakaru pojem

FOTOGALERIE Konec aktivní závodnické kariéry Karla Lopraise v roce 2006 znamenal začátek nové éry historie kamionů Tatra na dakarské rallye. Přišli nový piloti i týmy soutěžící na Tatrách a také opětovný návrat automobilky Tatra do soutěžního kolotoče ve spolupráci s roudnickou Buggyrou.

Po ukončení dlouholeté úspěšné kariéry Karla Lopraise v kabině kamionu Tatra T815 4x4 Loprais Tatra Teamu nahradil jeho synovec Aleš Loprais. Vedle něj v následujících letech tatrováckou tradici na Dakaru udržoval i Letka Racing Team Tomáše Tomečka. V roce 2006 absolvoval Aleš Loprais svůj první Dakar jako navigátor v posádce Karla Lopraise. Tyto cenné zkušenosti zúročil v již následujícím ročníku. V tom dokázal Aleš Loprais vybojovat s Tatrou T815 4x4 třetí místo. Toto umístění bylo velmi cenné, neboť se o něm rozhodovalo až v závěrečných etapách, kdy se Loprais s tatrou dostal před Nizozemce Wufa Van Ginkela.

Rok 2008 se nesl ve znamení nestabilní situace v Africe. Organizátoři se obávali přímé hrozby teroristických útoků, proto byla rallye pár dní před startem zrušena. Následující ročník se premiérově konal na území Jižní Ameriky, kvůli přetrvávající špatné bezpečnostní situaci v afrických zemích, od té doby se tam dakarská rallye jede pravidelně. Na Dakaru 2010 se objevilo pět Tater T815 4x4. Kromě stálých posádek Loprais Teamu, Letka Racing Teamu a brazilského Petrobras Lubrax se představil nový Czech Dakar Team s dvojicí kamionu Tatra T815 4x4 pilotovaných Martinem Kolomým a Markem Spáčilem.

O dva roky později si odbyl svou premiéru další tým soutěžící s kamiony značky Tatra, a to Bonver Dakar Team. Později se pod hlavičkou Bonver Dakar Project představilo s tatrami hned několik týmů, jako například Bonver Dakar Team, Czech Dakar Team nebo Astana Dakar Team. V rámci tohoto projektu se v roce 2013 na staru Dakaru poprvé objevil i tatrovácký speciál nové generace na bázi modelu Tatra Phoenix v barvách Dakar Team Holland.

Tatra Buggyra Racing chystá na nadcházející dakarskou rallye nejsilnější tým v historii

Na Dakaru v roce 2014 měl premiéru tým Tatra Buggyra Racing, který vznikl ve spolupráci automobilky Tatra Trucks a závodního a vývojového týmu Buggyra. Za volant nového speciálu Tatra T815 4x4 usedl Martin Kolomý, který je hlavním želízkem v ohni továrního týmu dodnes.

Přípravy na aktuální ročník Rallye Dakar jsou v plném proudu. Tým Tatra Buggyra Racing se už chystá na přesun techniky za moře a při té příležitosti uspořádal v pondělí 21. listopadu 2016 tiskovou konferenci v Parkhotelu Praha. Ohlášenou velkou novinkou v týmu je nová posila v podobě Aleše Lopraise, který se po několikaleté přestávce opět vrátí za volant soutěžního speciálu značky Tatra. Tým Tatra Buggyra Racing tak bude mít na startu letošního Dakaru vedle zkušeného Martina Kolomého druhé želízko v ohni. Dvě špičkové posádky s nejúspěšnějšími českými piloty posledních let zvyšují šance na dobré umístění.

Jak zaznělo na tiskové konferenci, tým Tatra Buggyra Racing bude navíc úzce spolupracovat s Martinem Prokopem, který pojede s osobním automobilem Ford za svůj vlastní tým. A všichni budou mít k dispozici takzvanou rychlou asistenci v podobě kamionu řízeného Karlem Trněným. „Našli jsme prostor, kde si můžeme vzájemně pomoct. Například z pohledu mediální spolupráce, logistiky nebo cateringu. To ale není zásadní. Hlavní spojovací článek je Karel Trněný. Dakar totiž není jen o tom jet nejrychleji, ale i trochu riskovat a vědět, že mám za zády pomoc,“ uvedl na tiskové konferenci manažer Buggyry Jan Kalivoda. 

Další novinkou je nasazení dvou vozů Tatra Phoenix. Kolomý tak vymění osvědčenou Tatru T815 4x4 zvanou Fatboy za Tatru Phoenix v nejnovějším provedení, Aleš Loprais bude sedlat vylepšenou Tatru Phoenix loňské specifikace. „Náš cíl je cíl, to je priorita. A do něj chceme jet rychle,“ řekl na tiskové konferenci Aleš Loprais. „Oba se chceme držet v top 10, nebo ještě lépe v top 5 a třeba se střídat v etapách na stupních vítězů. Jsme zkušení a věřím, že to zúročíme,“ doplnil týmového kolegu Martin Kolomý.

Konec aktivní závodnické kariéry Karla Lopraise v roce 2006 znamenal začátek nové éry historie kamionů Tatra na dakarské rallye. Přišli nový piloti i týmy soutěžící na Tatrách a také opětovný návrat automobilky Tatra do soutěžního kolotoče ve spolupráci s roudnickou Buggyrou. 

Vložil: Anička Vančová

Galerie
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace