Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Bohumínským firmám je hej, budou nabírat zaměstnance. Nejmodernější centrum vlny na světě bude právě zde. Co pochopila i dánská matka?

16.05.2015
Bohumínským firmám je hej, budou nabírat zaměstnance. Nejmodernější centrum vlny na světě bude  právě zde. Co pochopila i dánská matka?

Autor: Město Bohumín

Popisek: Vládní zmocněnec Cieńciała (vpravo) na jednání v Bohumíně

Ředitelé podniků na Bohumínsku usedli v květnu ke kulatému stolu s vedením Bohumína, Rychvaldu i Dolní Lutyně. Mimořádným hostem setkání byl také vládní zmocněnec pro Moravskoslezský a Ústecký kraj Jiří Cieńciała. Na jednání se hovořilo jak o společné spolupráci, tak o problémech. Úspěch a expanze některých společností v katastru dvaadvacetitisícového města je až neuvěřitelná.

Začněme tou špatnou zprávou...

Jednou z nich je například obchvat silnice I. třídy I/67 ve směru Bohumín - Karviná. „Absence obchvatu nás kvůli složité dopravní situaci poměrně trápí, a proto je pro nás vznik této komunikace nesmírně důležitý, plně ho podporujeme,“ uvedl Roman Sikora, generální ředitel Viadrusu.

Firmy i zástupci obcí se s vládním zmocněncem shodli na podpoře obchvatu I/67 - Bohumína, Dětmarovic i Karviné. „Ředitelství silnic a dálnic uvolní finance na zpracování studie. Zástupci dotčených měst budou s projektanty hledat úsporná řešení. Studie bude hotova ještě letos,“ sdělil starosta Bohumína Petr Vícha.

Miliardová investice? Ano, týká se izolační vlny

Bohumínským podnikům se podle zpráv ze setkání daří. Realizují nebo připravují investice, které přinesou nová pracovní místa. Miliardovou investici například dokončuje Rockwool, výrobce kamenné izolační vlny. Díky ní bude z bohumínského závodu nejmodernější centrum na světě a přinese postupně desítky nových pracovních míst.

„Vstřícnost města při vyřizování potřebných formalit nám pomohla urychlit celý proces modernizace. Bez této podpory a vzájemné spolupráce by realizace byla mnohem těžší. Dokonce i naše dánská matka pochopila, že i na úrovni samospráv může spolupráce fungovat,“ řekl na setkání Peter Kriško, finanční manažer společnosti Rockwool.

I kotle jdou na odbyt

Bohumínský výrobce kotlů Viadrus zase plánuje uvést na trh kotle na míru pro trh západní Evropy a také pro nové výzvy kotlíkových dotací. Podobně jako Rockwool bude nabírat nové zaměstnance. „Stavíme nové logistické centrum. Současné skladovací prostory už nedostačují, plánujeme navýšení o dalších 60 lidí,“ prozradil Roman Sikora.

Novou linku za několik miliard korun plánuje v rámci svého rozvoje Bonatrans. Firmě se podařilo s pomocí státních dotací snížit v bohumínském areálu za posledních sedm let emise o 50 procent. Teď společnost pracuje na projektování nové linky za několik miliard korun. V provozu by mohla být už za tři roky a přinese 150 nových pracovních míst. Železárny ještě rozvíjejí dohodu s městem a projektují nové parkoviště v Revoluční ulici. Plochu po tom původním město odkoupí a zrevitalizuje.

Propouštění? Ani nápad!

„Naplňuje nás optimismem, že se bohumínským firmám daří, že se nechystají propouštět, a naopak budou díky investicím nabírat nové lidi. Jsme připraveni jim nabídnout administrativní pomoc a spolupracovat na společných projektech, jako je třeba výsadba izolační zeleně nebo ochrana ovzduší,“ uzavřel Petr Vícha.

Dokud budou fungovat, tak jsou podle jeho slov zárukou, že zdejší obyvatelé budou mít práci. A my se zase postaráme o to, aby se jejich zaměstnancům v Bohumíně dobře žilo," dodal ještě a přidal informaci, že ve dvaadvacetitisícovém Bohumíně je téměř 16 000 pracovních míst.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace